Hanna-Lo 18 år

Image

Idag fyller min, otroligt roliga och farligt snygga, kusin Hanna-Lo hela 18 år! Min lilla kusin blir myndig. Många gigantiska gratulationer till charmtrollet 🙂

Det var planerat att mina farföräldrar, min far och jag skulle ta bilen till Skåne den kommande helgen och fira Hanna, men på grund av att mina farföräldrar inte mår särskilt bra är det inte säkert att det blir någon resa. Lite synd är det för jag säger då aldrig nej till att åka till det vackra Skåne.
Inte för att det är något fel på mitt älskade Dalsland. Dalsland och Skåne är mina två favorit landskap. Ibland frågar folk mig: ”Har du någonsin varit i Stockholm?”. Mitt svar blir oftast: ”Ja, en gång och jag blev inte impad.”

Egentligen ska jag vara på Sensus vid denna tid men jag mår förjävligt om jag ska vara ärlig. I fredags när Jessica och jag var iväg till Åmål bröt ju någon sort förkylning ut. Jag förstår ärligt talat mig inte på baskiluskerna som härjar i min kropp för tillfället. I fredags och lördags hade jag hög feber men nu de senaste dagarna har det inte varit mycket till feber. Men de andra symtomen som är vanlig vid förkylning har jag. Mysko. Så är hemma och försöker kurera mig. Helst ser jag att jag är frisk till imorgon för då har vi Sociala Företag på Sensus. Jag råkar tycka att den kursen är väldigt intressant och vill därför inte missa något.

Jag ska försöka få i mig lite frukost och ta mig en liten morgonpromenad. Ja, morgonpromenad. Det låter nog korkat om jag är sjuk men det spelar oftast ingen roll hur sjuk jag är, men jag måste ha en promenad. Okej, om jag ligger sjuk i influensa brukar det inte blir särskilt många promenader. Men det är ett undantag. Redan som ung när vi bodde på landet tog jag långa promenader runt om. Det började efter jag börjat få depressioner. Promenaderna hjälpte mot dessa depressioner. Mina depressioner försvann för ett par månader sedan efter jag hamnat hos en Sjuksköterske terapeut vid namn Kicki. Vad är en sjuksköterske terapeut? Det är i alla fall nytt här omkring. Under mina depressionstider har jag varit hos den ena kuratorn och läkaren efter den andra. Dom har oftast varit ganska bra men ingen har haft lika bra resultat som Kicki. Jag har henne att tacka att jag mår så bra som jag gör. Vårdecentralen tänkte först skicka mig till en läkare för att skriva ut anti-depressiva men det var min eviga vägran mot dessa mediciner som gjorde att jag hamnade hos Kicki. Hon använder sig av Mindfullness (meditation) och yoga. Jag kan ju säga att jag alltid varit otroligt negativ och cynisk när det gäller yoga. När hon på ett möte berättade att jag skulle få testa lite yoga för att se vad jag tyckte blev jag genast lite nja-jag-vet-inte. Sen tänkte jag att det kan ju inte skada och jag var ju där för att jag ville ha hjälp. Så jag testade det och… ja, nu kör jag en tio minuters yoga varje morgon. Jag valde ut några av övningarna som vi gjorde den gången. Några övningar som jag tyckte hade stor effekt på min ryggskada och whiplash. Och så försöker jag köra en tjugo minuters meditation varje kväll. Det är inte alltid som jag kommer ihåg att göra det. Jag ska i alla fall fylla magen med lite ätbart och sen vet jag inte riktigt.

 Cheerio

Kommentera

