”Sherlock”-maraton

sherlock

Har haft ”Sherlock”-maraton med mor och lillasyster denna helgen. Två säsonger med tre avsnitt vardera. Det låter kanske inte mycket men varje avsnitt har en längd på en och en halv timme. Nu väntar vi bara på säsong tre. Fast vet ju inte säkert om Svt kommer köpa in säsong tre. Det vore ju korkat om de inte gör det då de köpte in de två första och visade.

Nog om det. I fredags kom min storasyster Lena och min lillebror Christer ner från Kila för att hjälpa mor få flyttat fler möbler och saker till den nya lägenheten. Det var ett tufft göra får jag påstå. På grund av rygg- och nackskada får jag egentligen inte lyfta för tungt för läkaren. Well, i fredags sket jag fullkomligt i doktorns stränga råd. På lördagsmorgonen blev jag påmind om varför jag ska lyssna på doktorn. Fy farao vad ont jag hade i nacke och rygg. Plus lite lätt träningsvärk i armarna. Idag fick bli en lite lugnare dag. Har pysslat lite hemma och städat lite. Det räckte tydligen för jag råkade somna i soffan. När jag vaknade hade Angus tryckt in sig mellan min mage och ryggstödet på soffan. Där låg han och sov gott. Han kan fortfarande inte fatta att han är lite för stor för att ligga och sova på vissa ställen. Men han är så jäkla envis. Envisare hankatt för man leta efter.

Fick mig ett rejält skratt i torsdags också. Jag gick ner till ICA för att handla på kvällen. När jag kom fram till övergångsstället precis innan ICA hör jag hur något plaskar till på min jacka. Precis bakom mig står ett träd och i trädkronan, som sträcker sig ut över mig, sitter en flock med kajor. Jag tror först att det är vatten men inser sedan att det är fågelbajs. En av kajorna sket på mig. Jag reagerar väl inte direkt men när jag kommer in på ICA blir jag helt plötsligt full i skratt av situationen och brister ut i gapskratt. Blev nog mer eller mindre idiot förklarad. Hur vanligt är det att en människa som precis fått fågelskit på kläderna birster ut i gapskratt? Det kanske är vanligare än jag tror. Vad vet jag?

Har nyligen tagit mig en kvällspromenad och ska byta om. Min äldsta katt Grace fick sin tredje kull med kattungar för någon månad sen. Ledsamt nog var alla dödfödda. Efter det har hon blivit otroligt krävande gentemot mig när det gäller min närvaro. Jag får inte vara borta för länge för då får hon mer eller mindre panik. Senaste nu förut när jag kom hem från min kvällspromenad satt hon på skohyllan i hallen och skrek när jag kom in. Imorgon ska jag vara på Sensus hela dagen. Får se om hon klättrar på väggarna när jag kommer hem på eftermiddagen.

Angus ligger på fönsterbrädan i vardagsrumsfönstret och sover för fulla muggar. Grace Ligger och sover i hallen… någonstans. Själv ska jag ta mig en kopp varm choklad och sedan följa katternas exempel. Det ser jag fram emot.

Cheerio

Kommentera

