FN dagen

DSC06923-Adjusted_©

Idag för 68 år sedan grundades FN. Så det är en stor dag idag. Så efter Sensus och en promenad med Peter och Ulrik, var jag tvungen att stanna till vid biblioteket och ta ett kort på alla svajande flaggor. Blev ganska nöjd över fotot även om en flagga bestämde sig för att krama om flaggstången den hängde ifrån. Även tingen kan visa kärlek 😉

Har varit en ganska trevlig dag. När jag gick drama och teater så fick vi alla en bok av vår teaterpedagog/lärare Jaap. ”Konsten att leva innerligt” av Ted Harris och Ann Lagerström. Det är en biografi och nytolkning av, troligen den största filosofen, Søren Kierkegaard. Egentligen skulle jag ha börjat läst den redan när jag fick den men så blev det ju icke. Men förra veckan bestämde jag mig för att plocka fram den och läsa den på Sensus när jag inget har att göra. Jag tycker personligen att den är otroligt intressant och grymt bra.

DSC08208-Ajdusted_©

På onsdagar går jag på kursen Sociala Företag, via AKKA Utbildningsbolaget AB, på Utvecklingscentrum+. Igår så var ämnet Grafisk profil. Det var verkligen intressant. Innan lunchen var slut satt jag, Dennis och Lennart, kursledaren, i klassrummet och prata om lite allt möjligt. Jag nämnde boken ”Konsten att leva innerligt” för Lennart. Han hade själv läst den och hade samma åsikt om den som jag. Han gav mig rådet att sen även läsa ”Mumin och tillvarons gåta”. Så när jag läst klart blir det en tripp till biblioteket för att följa Lennarts råd. Förutom ett trevligt samtal fick jag massage av Carolina, vår handledare. Vi kom in på nackskador och massage. Helt plötsligt stod Carolina och masserade min nacke. Det är nog första gången jag får massage från någon med massageutbildning. Jag fick lite huvudvärk efteråt men sen försvann det och jag mådde så mycket bättre.

Idag hade jag gärna tackat ja till hennes massagekunskaper. Smärtor i nacken och irriterande huvudvärk har gäckat mig hela dagen. Har försökt med smärtstillande men det har inte hjälpt. Blev vila efter hemkomst. Efter det diska jag. Det blev en del disk de senaste dagarna då jag testade att baka glutenfria pepparkakor själv för första gången. Det blev ganska lyckat ändå. Efter det visades dubbelavsnitt av ”The Big Bang Theory” på kanal5. Det kan jag ju inte missa. Sedan tog jag mig en dusch innan avsnitt två av den nya serien ”Blacklist” på tv3. Jag gillar den. Den är lite annorlunda mot andra amerikanska kriminal/drama serier. Nu sitter jag här vid datorn med en kopp äpple&kanelthé och pysslar lite.

Får snart ta och krypa ner under täcket. Imorgon ska jag iväg till ålderdomshemmet som ligger snett över vägen från hyreshuset där jag bor. Jag ska agera mannekäng. Det ska visas upp 50-tals kläder för de äldre. Det känns så där eftersom jag aldrig kunnat tänka mig själv som modell av något slag. Men man får ju testa på när man ändå blir förfrågad. Och då jag har fått smärtor i fötterna de sista dagarna och har problem att gå längre sträckor känns det ju skönt att ålderdomshemmet ligger precis utanför. Jag ser byggnaden varje dag jag kommer ut från hyreshuset. Nära och bra 😉

Cheerio

Kommentera

