Modevisning på Granåsgården

Hemma i lugnet efter en stressig förmiddag. Var iväg fort till Sensus och sen bar det av mot Granåsgården. Granåsgården är ett äldreboende i Bengtsfors. Jag fick igår förfrågan att agera mannekäng idag. Jag har aldrig kunnat tänka mig själv som modell/mannekäng, men jag gjorde det för de äldre. Vi visade upp kläder från 50-talet. Var lite kul att testa på det måste jag påstå. Eftersom jag aldrig gjort något sådant förut var jag enormt nervös men det gick bra. När vi var klara och bytte om till våra egna kläder fick vi ett samtal om att vi behövdes för ytterligare en modevisning. Nästa vecka. Jag blev lite tveksam men sa ja. Så nästa vecka blir det en tur till Dals-långed.
Men nu ska jag ta det lite lugnt. Den lilla stress jag utsattes för idag under visningen var tillräcklig för min nacke. Ont och för jävlig. Klockan 13 ska jag träffa Erika. Efter det får det bli till att handla lite. Jessica ville ses igår men jag orkade inte. Så jag får skicka iväg ett sms till henne och se om vi hinner ses idag. Hon ska iväg nu helgen.

Grace tassade omkring i lägenheten och jamade. Hennes önskan visade sig vara att hon ville ligga hos mig och mysa. Så nu ligger hon här i mitt knä och spinner och mår gott. Funderar på om jag ska ta något att äta innan jag går ut igen. Jag får tänka på saken en stund till.

 Cheerio

Kommentera

