”The Fugitive”

Det var ett tag sedan. Jag har flera gånger tänkt att skriva inlägg men det blir ju aldrig något med den saken. Men nu fick jag äntligen tummen ur r***n. Orkar dock inte skriva om allt som hänt. Alldeles för mycket.

fugitive

För tillfället sitter jag i soffan inlindad i en varm filt och ser på filmen ”The Fugitive” (eller ”Jagad” som den heter på svenska), med Harrison Ford och Tommy Lee Jones. Kan säga att det var ju inte igår direkt som jag såg filmen senast. Det var några år sedan sist. Kort innan mors VHS gick sönder 😉

Det fick bli hemmaarbete idag på grund av värk i hela kroppen och en näst intill odödlig huvudvärk. Det blev lite bättre efter ett par timmars vila under eftermiddagen. Efter det fick det bli en dusch och en kopp varm choklad. Min lägenhet är inte att leka med när det kommer till att försöka hålla sig varm. Mor klagade på att Jessicas etta var svinkall. Jag erbjöd henne att komma ner till mig och spendera en dag. Eventuellt en natt så hon får testa på morgonkylan också. Elementen är riktigt varma men på grund av ett fönster i vardagsrummet som har en trasig tätningslist, ett stort hål i väggen i skafferiet och att man bor på bottenvåning försvinner hälften av den värmen ut. Om inte mer. Ibland känns det banne mig som om det är varmare ute än inne.

blacklist-toppbild-130930

Fick ta en paus på filmen så jag kunde se veckans avsnitt av ”Blacklist” på tv3. Jag brukar missa några avsnitt ibland på en intressant serie på grund av att jag glömmer. Men det finns två serier för tillfället som jag aldrig missar ett enda avsnitt av och det är ”Blacklist” och ”The Mentalist”. Båda två blir bara mer och mer spännande. Hatar bara den där hemska väntan på en vecka mellan varje avsnitt. Ska ta och fixa kvällsmat och se klart på ”Jagad”.

Cheerio

Kommentera

