Julvisor à la Ukulele

Vakna vid halv åtta som vanligt men det tog dock lite tid att ta mig ur sängen. Det fick bli en kopp varm choklad till frukost och sedan att fixa till sig lite snabbt.
På Sensus satt jag som vanligt med jobbsök på morgonen och sedan Engelska 6 studier. Det går rätt bra ändå. Har lyckats hunnit ikapp tidsschemat. Hamna lite efter på grund av att Sensus hade en vecka med massa olika utflykter. Fast måste påstå att få åka till Ed och bowla för första gången var roligt. Även om jag just då var väldigt motstridig och lättretad, till följd av mens, blev det en lyckad dag.
Efter fikat gick vi ner till Café Sensus för att lyssna på en grupp som framförde julsånger på ukulele. Det var trevligt. Förutom när de börja sjunga ”Låt mig få tända ett ljus” för då började jag tänka på mormor, vilket sluta med att jag bröt ihop framför Dennis och Ulrik. Ulrik gav mig en servett så jag slapp torka tårarna på tröjärmarna.
Efter lunchen gick jag, Ulrik och Dennis till sjukgymnasten för att träna. Jag känner mig otroligt mycket piggare efter jag börjat träna ordentligt igen. Trodde aldrig jag skulle klara av att träna på ett gym bland främmande människor. Inne på fjärde veckan nu. Tre dagar brukar jag ta. Nu är jag ialla fall hemma i värmen. Regn och blåst ute. Riktigt ruggigt.
Innan vi lämna sjukgymnasten förut bad jag Dennis om att få prata med honom imorgon. Okej, jag brukar prata med honom annars men jag behöver få lite sagt till honom direkt från hjärtat. Att få sagt vad jag tycker och tänker. Och så undrar folk: ”Vem fän är Dennis?”. Wait and see 😉

Ligger för tillfället i sängen och vilar ryggen. Jessica är i Säffle med Ralf (hans eg. namn är Dennis) för att kolla en cykel. Hon tänker höra av sig när hon är hemma i Bengtsfors igen. Vi börja för någon vecka sedan att dra igenom serien ”Stargate: Atlantis” from scratch. Det var ett tag sedan sist. Vi brukar ha popcorn och coca cola till. Riktigt trevligt.
Grace ligger här på min mage och tar en tupplur. Om man skulle ta och följa hennes exempel 😉

Cheerio

Kommentera

