Snö och thé

God morgon.
Här står jag i köket och dricker en kopp grönt thé och ser på de miljontals snöflingorna som faller utanför. Har försovit mig. Skulle vart på Sensus kl. 9. Så ja, jag är försenad helt enkelt.
Kom i säng sent igår. Satt i soffan och sticka på Jessicas väpnarkrage och såg på filmen ”Sex and the City” på tv3. Den var faktiskt riktigt bra. Har även börjat inse att serien är riktigt bra. Dock kan jag ju va utan sexscenerna. Inget som roar mig. Men om man ska utgå från seriens titel så är det väl onödigt att begära det.

sex_and_the_city_lg_poster

Det har varit en ganska sorgsen helg. Har pysslat och grejat i lägenheten mer än någonsin bara för att jag inte ska behöva tänka på sorg. Vad har hänt? Min väninna (och granne) Nahttis är som en syster för mig. I somras fick hon en liten son vid namn Daniel. Ett riktigt litet charmtroll. Han blev automatiskt en sorts systerson för mig. I fredags kväll fick jag beskedet att lilla Daniel dött i plötslig spädbarnsdöd. Han blev 4 månader gammal. Jag minns sist jag var hemma hos Nahttis, när lille Daniel låg på mitt bröst och sov i över en timme. Jag bara låg och titta på det lilla undret. Sist gång jag såg Nahttis var när vi stod vid hennes uteplats och prata. Hon hade Daniel i famnen. Det var ett par veckor sedan ungefär. Det var sista gången jag fick se honom. Jag vill gråta men trycker ner gråten genom att springa runt och greja. Problemet med det att en dag kommer bägaren med sorg att rinna över och jag kommer troligen bryta ihop vid helt fel tidpunkt.
Nä, jag får ta och bege mig mot Sensus innan de börjar sakna mig.

Cheerio

Kommentera

