Nobeldagen 2013

image

Ja, Nobel 2013 på Svt1. Det visades för en stund sedan på Svt2. Och här ligger jag i soffan ser på när de serverar Nobelfestens gäster mat. Det bästa som visas på tv just nu. I alla fall på de kanaler jag har.
Samtidigt försöker jag läsa ut ett gammalt nummer av ”Världens historia” så jag kan börja läsa senaste numret. Jag brukar oftast inte hamna så mycket efter i läsandet men har haft fullt upp med studierna i Engelska 6 den senaste tiden.
Efter lunchen idag var vi fyra stycken från Sensus som åkte upp till Halmens hus för att kolla julutställningen. Jag har aldrig tänkt på att de säljer saker som är handtillverkade av personer runt om i Bengtsfors kommun. Hade jag haft pengar till det hade jag köpt med en adventsstjärna i näver för fönstret och några halmdekorationer till granen. Lite synd att behöva lämna Halmens hus tomhänt. Men det var kul att få gå runt där.
Ska ta mig något att äta och fortsätta läsandet. Historia är jätte intressant… så länge det handlar om något som intresserar mig 😉

Cheerio

Kommentera

