Bio ikväll

Ligger här nyvaken i sängen med smärtor i hela kroppen. Det är jobbigt att ta sig upp dagar som denna. Men måste försöka i alla fall även om det kommer ta halvt om halvt kål på ryggen. Ja, den smärtar värst. Och inga smärtstillande har man så man kan ta bort det värsta. Typiskt.
Annars har man sett fram emot denna dagen i snart ett år. Varför? Jo, idag visas ”The Hobbit – Smaugs ödemark” för första gången i Sverige och jag och Jessica ska ner till Odéon ikväll och se filmen i 3D. Vi är lika förväntansfulla båda två. Dock känns väntan ännu svårare nu när dagen äntligen är kommen. Varför är det så? Inte den blekaste.

MV5BMzU0NDY0NDEzNV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTIxNDU1MDE@._V1_SX640_SY720_

Jag ska i alla fall försöka ta mig ut sängen. Ska iväg till Utvecklingscentrum+ och lyssna på en föreläsning om… något… av… någon… Jag har glömt bort vad föreläsningen ska handla om och vad föreläsaren heter. Egentligen har vi kursen Sociala företag på onsdagar men vår kursledare Arley, som skulle haft oss idag, för annars har vi hennes man Lennart, är hemma på grund av privata skäl. Så det är framflyttat till tisdag nästa vecka. Och då ska Sensus på en utflykt till Mellerud. Skit också! I alla fall blir det en kort dag idag. Vi ska tydligen ut och ta oss en promenad och grilla korv efter föreläsningen. Fick sms av Carolina, vår handledare på Sociala företag, igår om detta. Jag får väl hoppas det finns glutenfritt alternativ till lilla mig. Annars får jag väl göra som jag fått göra genom skolåren när det bjudits på korv och bröd: jag får ta korven på en gaffel. Lite tråkigt är det men sådan har verkligheten sett ut.
Nä, måste upp och få i mig frukost och bytt kläder innan jag drar iväg.

Cheerio

Kommentera

