Lussefika i Säffle

Var ju i Säffle tidigare idag på Lussefika. Kan ju påstå att jag varit med om roligare sammankomster i mitt liv. Resan dit och hem var trevlig. Och Kroksta herrgård, där vi var på besök, var underbart vacker. Jag är väl inte särskilt troende när det kommer till kärlek, men jag måste erkänna att när det kommer till gamla byggnader är jag en obotlig romantiker 😉
I alla fall fick vi lyssna på tre föreläsare, två kvinnor och en man, som berättade om sociala företag. Dock minns jag inte så mycket. Däremot lade jag tidigt märke till att den manliga föreläsaren utseendemässigt var skrämmande lik en ung Harrison Ford. Oj, tror jag precis kom på orsaken till varför jag inte minns så mycket av vad föreläsarna berättade 😉

image

Igår kväll var jag iväg med lillasyster och hennes kompis till Odéon och såg den efterlängtade ”The Hobbit – Smaugs ödemark”. Jag tyckte personligen att den var lika grym som första. Sen vet jag ju inte direkt vad de andra biobesökarna tyckte. Jessica satt hela tiden och vänta på att draken Smaug skulle dyka upp. Jag kan avslöja att största orsaken till det är att rösten görs av Benedict Cumberbatch. Den stiliga britten charma Jessica big time redan första gången hon såg honom. Och jag är rädd för att det är mitt fel. Jag älskar den brittiska kriminalserien ”Sherlock” varav i vilken Benedict Cumberbatch spelar huvudrollen. Jessica gjorde mig sällskap en gång när jag kolla på ett avsnitt och hon charmades till maximus.
Nä, nog om filmsnack. Ligger i sängen och tänker ta mig min skönhetssömn. Angus ligger under en varm filt i soffan och sover. Jag är nog en av få människor som bäddar in mina katter innan jag själv går och lägger mig. Grace däremot ligger på min mage och putsar pälsen och kliar sig i örat då och då. Det är otroligt irriterande när man ska sova.

Cheerio

Kommentera

