Finstickad klänning

Eftersom Arley inte kunde komma i onsdags förra veckan tog hon förra veckans Sociala företag idag. Eftersom jag har fått någon sorts förkylning och har ont i kroppen sen gårdagen var mitt humör långt ifrån på topp. Så jag gick hem vid lunch. Tog mig en sväng förbi MyShop och hitta en jätte tjusig stickad klänning från Esprit. Så lade undan den till nästa vecka.

image

Sitter inlindad i en varm filt och dricker varm choklad. Ska greja lite i lägenheten sen. Jessica hjälpte mig förra helgen att bära upp Kennys köksmöbler (förutom den tillhörande glasskivan till köksbordet som väger ton) till mors förråd. Orsaken var den att mors förråd är större än mitt och att hon har mer plats. Mitt förråd däremot är lite mindre och det var proppfullt tills lillasyster hjälpte mig. Helt plötsligt finns det jätte mycket plats. Så har äntligen kunnat bära ut fler flyttlådor och på så vis fått mer utrymme i lägenheten.
Sen har jag den där granen som ska kläs. Julpyntet är väl inget men att få upp julgransbelysningen. Mor köpte en ny julgransbelysning åt mig med 200 små ljus. Som om en traditionell med 16 stycken stora ljus inte var tillräckligt jobbig.
Jaja, bara att ta tjuren vid hornen. Jag ska nog fixa det om jag vill.
Peder, min andra handledare på Sensus, ringde nyligen och berätta att jag kan stanna hemma och kurera mig imorgon. Eftersom Irene är sjuk, Kerstin är ledig och Peder är upptagen med annat blir det hemuppgifter imorgon. Så tänkte börja dagen med jobbsök och lite engelskastudier. Sen blir det att fortsätta greja med alla flyttlådor som ockuperar min lägenhet. Jag tar lite i taget.

Cheerio

Kommentera

