Kontorsassistent

Denna måndagen är helt underbar. Solen skiner, engelskan går bra och jag har fått jobb. Jobb! Jag! Kan inte ens fatta det själv.
Var iväg till Arbetsförmedlingen innan jag gick till Utvecklingscentrum+ för engelska studier. Där träffa jag Sven. Jag fick skriva på några papper.
Allt börja i fredags när jag var på väg hem efter att varit och handlat. Sven ringde mig strax innan jag var hemma. Han påpeka att jag jobbat deltid på Bengtsfors bibliotek tidigare och att jag trivdes där. Ja. Sen säger han att från och med den 24 februari är jag anställd heltid på Bengtsfors bibliotek. Jag blev helt tyst. När vi avslutat samtalet och jag kommit innanför dörren slänger jag varorna på golvet och ringer mor. Under samtalet blir jag såg glad att jag börjar gråta. Glädjetårarna kom och gick hela helgen. Däremot har chocken inte riktigt lagt sig än.
Satt och såg filmen ”Rocky” med mor under kvällen. Jag var helt slut i hela kroppen innan filmen var slut och klockan var bara 19. Mor trodde det berodde på beskedet tidigare under dagen.
Fast denna gång fick jag titeln kontorsassistent, inte biblioteksassistent. Who gives a damn? I’ve got a f**king job!

Nu ska det käkas lunch innan jag beger mig mot Sensus för att söka… ehm… jobb… Vänta lite nu! Jag har ju precis fått ett jobb. Vad ska jag då syssla med på Sensus? Sitta och rulla tummarna?

Cheerio

Kommentera

