”The Day the Earth stood still”

Sitter här och lyssnar på en grannkatt som sitter ute på mitt altanräcke och jamar för full hals. Han gjorde samma sak förra natten också. Släpper de inte in honom på natten? Han vill komma in. Jag vill så gärna släppa in honom och låta honom sova och äta men kan inte. Det är inte min katt.

day_the_earth_stood_still_ver3

Har precis nyligen sett klart filmen ”The Day the Earth stood still”, med Keanu Reeves och Jennifer Connelly, på tv4. Har aldrig sett den tidigare så var kul att få se den. Den var väldigt gripande enligt min mening. Den hade ett väldigt bra budskap. För de som inte insett att vi faktiskt mer eller mindre har ihjäl vår egen planet ska nog se denna. Kände även att Keanu Reeves hade en lite förtrollande effekt. Det är något med män med vackra ögon. Som vackrast blir de om de är bruna. Just saying 😉
Härom dagen såg jag ”Pacific Rim” med lillasyster och mor. Det var den jag ville se på bio men inte hade råd. Men nu har jag sett den. Äntligen.

Dags att byta om och krypa ner under täcket. Får passa på nu när Angus äntligen lugnat ner sig och somnat. Det är näst intill omöjligt att sova när han är vaken. Vet inte riktigt vad det är med honom. Han går och jamar hela dagarna. Förutom när han är ute. Grace går knappt inte ut längre. Hon vill inte. Tror det beror på den rödfärgade grannkatten som högg henne i huvudet förra året. Hon tycker inte om honom. Han springer här nästan jämt. Han brukar hålla till på min altan när Angus inte är ute. Vilket är bäst för honom för Angus tål honom inte efter att den jäkeln högg Grace. Grace är ju trots allt Angus mamma. Det finns hankatter som får vara på altanen när Angus är ute men inte den rödfärgade. Den jagar han bort direkt. De hamnade slagsmål härom dagen.

Nä, nog snackat om katter. Måndag i morgon och jag måste upp tidigt. Ska ha engelska studier på förmiddagen och ett kort möte med en man från kommunen. Kommer inte ihåg vad han heter. Får väl reda på det igen imorgon.

Cheerio

Kommentera

