Zoégakopp

Sitter här med en Zoégakopp fylld med Earl Greythé. Brukar annars dricka grönt thé på morgonen för det är det bästa théet om man vill piggna till. Men mitt älskade gröna thé börjar ta slut. Eftersom jag inte dricker kaffe finns det de som besöker mig som undrar varför jag har koppar från Zoéga. De är ju ändå kaffekoppar. Well, it’s pretty simple my friends. Jag fick dem i julklapp av en för några år sedan. Min lillasyster Jessica och jag invigde dem, när jag var ganska nyinflyttad i den förra lägenheten, genom att dricka varm choklad ur dem. Skulle kunna ha lagt upp foto på dem men har inga för tillfället. Får väl ta sedan och lägga upp. För dem som faktiskt bryr sig.

Annars känns livet rätt bra. Det är mindre än en vecka kvar innan jag börjar jobba heltid på biblioteket men redan nu känns livet mycket lättare. Bättre. Det är lättare att ta sig upp på morgonen fastän man har smärtor som härjar i hela kroppen. Kanske för att jag vet att jag snart ska få något riktigt att jobba med. Något jag faktiskt trivs med. Att få träffa gamla bekanta jobbkamrater/vänner som är helt jävla underbara människor. Ärliga och roliga människor rätt igenom. Hur vanligt är det på en arbetsplats? Inte särskilt.

Innan jul började jag träna på Vårdcentralens gym. Kände att det var bästa stället för en som jag som aldrig tränat på gym direkt. Förutom den tiden då jag sysslade med boxing. Det är nog enda gången jag tränat på gym. Annars har jag tränat hemma. Eftersom jag inte haft råd att köpa nytt medlemskort har jag inte kunnat tränat de senaste två månaderna. Men har nu börjat träna hemma igen. Lite oftare än vanligt. Jag kände att jag kom igång när jag var på gym. Kör yoga varje morgon och kväll för att mjuka upp kroppen. Speciellt min skadade rygg. Det gör otroligt stor skillnad efteråt. Jag tar helst gärna inte smärtstillande när jag känner lite smärta i ryggen. Då känns det skönt att jag kan köra lite yoga som gör ryggen mindre öm. Men eftersom jag börjat träna varje dag hemma nu sitter jag allt mer ofta med träningsvärk som får mig att tänka mindre på nack- och ryggsmärtorna. En fördel antar jag.

Ska fixa till mig det sista. Förr när jag skulle duscha gjorde jag det helst på dagen men har nu börjat göra det på morgonen. Sist jag gjorde det var när jag bodde i min först lägenhet uppe på Höjden. Men vilken underbar känsla det är att starta dagen nyduschad, iklädd varma, rena kläder och en kopp varmt thé. Speciellt nu när det är så kallt ute. Fast det kunde ha varit kallare 😉

Nä, ska dricka upp théet och som sagt fixa det sista. Kolla att jag får med mig allt innan jag går till Utvecklingscentrum+. Engelskastudier på måndagar och tisdagar förmiddag och torsdagar eftermiddag. Det kommer nog bli en aning tajtare sen när jag börjat jobba. Som tur är är jag snart klar. Men ska prata med Roland och se om jag kan få några timmar ledigt i veckan för att kunna avsluta studierna. Han är inte helt omöjlig.

Cheerio

Kommentera

