”Parker”

Sitter här och fördriver tiden genom att göra så lite som möjligt. Var sista dagen på Sensus igår. Vi bakade muffins. Glutenfria med två olika smaker. Vanilj och lime. Det var gott.

Parker-2013-Movie-Poster1-600x857

På kvällen satt jag hemma hos mor och såg filmen ”Parker”, med Jason Statham och Jennifer Lopez. Riktigt bra film. Lite äcklig emellanåt men mycket sevärd.
Tidigare ikväll plocka jag fram mors gamla VHS-spelare, skruvade av ovansidan och gjorde ren den. Sedan fick det bli den första ”Matrix”-filmen med mor. Det var verkligen längesen. Dock har den inte blivit särskilt mycket bättre men slagsmåls scenerna var grymma 😉
Får bli fler VHS-filmer under söndagen. Vi har redan bestämt ”Men in Black”.

Inte långt kvar till måndag nu. Snart dags för mitt första heltidsjobb. FINALLY!!! Lyckan är obeskrivbar. Men jag kämpar fortfarande med att det faktiskt är verkligt även om det är svårt. Jag var inne på biblioteket i tisdags och prata med Kerstin. Hon gav mig arbetstiderna mellan kl. 8:30 och 17:00. Fast det kan bli andra tider på onsdagar då jag kommer få vara på biblioteksfilialen i Bäckefors. Ska bli intressant. Fast Kerstin ringde i fredags och berätta att jag börjar klockan nio på måndag istället för halv.

Var en sväng till Nahttis och Emil igår natt. Lämnade ett par presenter. En liten mössa från mig och ett par tofflor från mor. Med ekorremönster. Till den lilla. De blev glada över presenterna. Det visa sig att de hade en matchande tröja till. Jag håller alla tummar för dem. Deras ena honkatt Monster är dräktig också. Nahttis blev jätte glad igår när vi kolla efter. Emil där emot delade inte hennes lycka. Han tycker de har tillräckligt med katter. Det är inte lätt.

Ska ta och knyta benhögen. Behöver sova. Har tydligen skadat mig för har ont bak bredvid ryggraden. Ett ställe där jag inte brukar ha särskilt mycket ont. fast det är nog borta imorgon.
Jag ska försöka få tyst på Angus också. Han har fått för sig att han ska ut. Knappast!

Cheerio

Kommentera

