”The Matrix Reloaded”

matrix-reloaded

Vad tänkte jag på? Satt hos mor igår och såg första ”The Matrix”. Och som jag uttryckte det igår så var den inge vidare. Men jag tyckte det var en bra idé att se andra filmen när jag väl påbörjat det hela. Så där i efterhand när halva filmen gått tyckte jag att idén sög. Inte nog med det så hade den nog det sämsta slut en film kan ha: Fortsättning följer…
Så måste se tredje filmen för att få veta hur det hela slutar. Kommer Neo att överleva? Kommer kriget ta slut? Finns det ett sätt att stoppa Smith och alla hans kloner?
Och självklart så har inte mor den tredje och sista filmen. Det gör mig lite smått irriterad. Okej, sista filmen är troligen inte mycket bättre än de två första men samtidigt vill man ju se slutet. Vad är det för en djävulsk pakt jag anslutit mig till?
Det kommer väl en dag då jag får ett avslut på ”The Matrix”-trilogin.

DSC08156-Adjusted_©

Lägger upp ett foto från torsdagen då jag var i Göteborg. Tog foto på denna vackra kyrka (katedral?). Vet inte vad den heter heller. Får väl försöka ta reda på det.

Har kört lite kvällsträning. Ska släppa in Angus och sen krypa i säng. Imorgon är den stora dagen. Dagen D. Min första riktiga anställning. Heltid som kontorsassistent på biblioteket. Ska bli kul och se vilka förändringar som skett medan jag varit borta.

Cheerio

Kommentera

