”Speed”

Då vart första arbetsveckan över. Skönt att äntligen ha något att göra under dagarna som man får sig en rutin. Fast just nu känns det skönt att får vila i ett par dagar. Ska i och för sig tvätta imorgon.
Fick mig en rejäl chock igår när jag gick och städa och ställde i ordning böckerna hyllorna. Det var på avdelningen för skönlitteratur på engelska. Jag stod och greja med böckerna högst upp när topphyllan helt plötsligt lossna och landa rätt i huvudet på mig. Direkt svartna det framför ögonen. Jag kunde inte se någonting. Det var bara svart. Men jag hörde desto mer. Mina reflexer är tydligen inget fel på heller. För precis när topphyllan föll slog den även ner översta hyllan med böcker. Fastän det svartnat för mina ögon så lyckades jag fånga översta hyllan och hålla böckerna kvar på den. Men jag kunde känna hur hyllan under den också var på väg att lossna. Som tur var kom Kristin och Roland (chefen) till undsättning och hjälpte mig ta emot. Synen kom allt tillbaks men jag fick ganska snart ont i nacke och huvud efter första hyllan. Det är fan mig tur att man inte får plåthyllor i skallen varje dag, Kristin tyckte det var starkt av mig att jag inte skrek och fick panik efter. Panik hade jag nog lite. Jag vet att kvinnor är kända för att skrika när det händer något häftigt eller så men jag har aldrig varit som andra kvinnor. Jag skriker oftast inte när någon skrämmer mig eller dylikt. Jag flämtar bara till och får en stirrig blick. Mina vänner tycker därför oftast att det inte är roligt att skrämma mig. Min reaktion är uppenbarligen en besvikelse.

Speed-02

Annars har det gått bra. Ibland när jag ser en film så kan jag komma på fler bra filmer man sett med någon av skådespelarna som medverkat. Då kan det hända att jag kör en liten ”nostalgitripp” bland de filmer jag tycker är bra men inte sett på år och dagar. En sådan film är ”Speed” med Keanu Reeves och Sandra Bullock. Fick lust och se den igen redan förra året när Jessica och jag såg några filmer med Sandra Bullock. Men efter att jag såg ”The Day the Earth Stood Still” för första gången och favoriten ”Constantine” fick jag ännu mer lust att se ”Speed”. Så idag fick fredagsunderhållningen bli denna film. Jag mår jävligt prima. Den är lika grym som den alltid varit. Nu har jag där emot lust att se ”Nätet” med Sandra Bullock. Jag har bara sett den en gång och det var första året på Bengtsgården. Alltså 2001. Det var banne mig inte igår. Filmen är äldre än så men vi såg den på Odéon (biografen i Bengtsfors). Det var första gången jag såg film på bio och de tär en upplevelse jag kan minnas än idag. Speciellt om filmen är bra också 😉

Nä, några anteckningar för Intresseklubben innan jag loggar ut. Fick min första urinvägsinfektion igår. Det kunde jag lätt ha varit utan. Både mor och Jessica har haft det ett flertal gånger. Jag ringde till Jessica på morgonen för att jag lovat henne det. Då passa jag på att fråga lite om symtomen för urinvägsinfektion. Senare ringde jag mor. Båda två gav mig samma svar. Så ja, mina misstankar visade sig vara rätt. Men varken mor eller Jessica går till läkaren och får antibiotika direkt. Utan de går och köper tranbärsdryck och sedan Uva-Ört från Hälsokostaffären. För efter deras erfarenhet av antibiotika och tranbärsdryck plus Uva-Ört, funkar det andra alternativet mycket bättre och snabbare än antibiotika. Så jag testar det först och jag känner förbättring. Synd bara att tranbärsdrycken ska smaka piss. Inte för att jag vet hur piss smakar men ni fattar vinken. Men jag dricker det för att det har visat sig hjälpa. I’m amazed!
Förutom det är jag lite grinig på mig själv. Betalade nyligen hyran. Allt gick som på räls tills jag tryckt på ”Betala”-knappen och upptäckte att jag betalat tusen kr för mycket. Tusen kr! Det är en hel jävla förmögenhet för mig just nu. Som tur är hyr jag inte hos Bengtsforshus längre för så fort man ringde dem om något och var det så jävla omständigt. Där emot när man ringer till Nikita fastigheter får man hjälp hur lätt som helst. inga krångel. de är trevliga och lätta att tala med också. Så mår lite bättre efter jag kom på att jag kan ringa dem på måndag.
Fredag kväll och jag vet inte vad jag ska hitta på. Får väl bli musik eller en lång kvällspromenad 😉

Cheerio

Kommentera

