Akut njurbäckeninflammation

Igår var nog den värsta söndagen i mitt liv (so far). Fick urinvägsinfektion för första gången förra veckan. Inget jag tackar jag till kan ajg ju påstå. I lördags fick jag ont i njurområdet. Jag trodde det var ryggen som spökade men igår lärde jag mig veta bättre. Fick ännu ondare. Gick ner till ICA för att handla och fick så ont att jag knappt kunde gå och andas. Bara att ta sig genom själva ICA var ett helvete. Jessica var med mig och fick hjälpa mig. Sen på hemvägen när jag bar hem varorna blev det värre. Jag kan ta mycket smärtor men dessa… Flera tårar tittade fram under hemvägen men istället för att gå hem gick jag automatiskt hem till mor. Väl där bröt jag ihop av de fruktansvärda smärtorna inne i hallen. Mor blev blev helt panikslagen och undrade vad det var med mig. Det enda jag lyckades få ur mig var: ”Mamma det gör så ont. Jag klarar inte mer.”
Så ja, jag fick åka till Dalslands sjukhus. Resan var smärtsam. Det högg till i njuren hela tiden. Inte en gång till känner jag. Mor ringde Jessica så hon fick följa med mig för mor kunde inte, Så hon kom upp och fick vara mitt stöd hela kvällen. Hon visste redan att jag hade väldigt ont eftersom hon var med mig när jag handlade tidigare. Hon blev lite orolig när hon kom upp för hon hade aldrig sett mig så sjuk förut. Jag var alldeles blek och för jävlig. Försökte ligga i soffan men det gjorde bara ondare. Inget hjälpte. Smärtorna var hemska. Så stort tack till mor som hjälpte till med samtalen och Jessica för att hon följde med och var mitt stöd på sjukhuset. Tackar även Kevin för att han körde oss hem på natten. Det var sent men han gjorde det i alla fall. Han gjorde det mestadels för att jag var  sjuk och för att vi skulle slippa vänta på taxi i två och en halv timme.
Väl hemma i Bengtsfors spenderade jag ett par timmar hemma hos mor innan jag gick hem. Hon hade gjort varma smörgåsar och en kopp varm choklad åt mig. Så gulligt. Hon berätta att hon ringt min storasyster Lena och min lillebror Christer, som båda bor i Kila, och berätta vad som hänt. De hade tydligen blivit så oroliga att den nästan kröp ur skinnet. Men jag mår bättre nu. Fick antibiotika och smärtstillande. Jag blev liggandes i mors soffa och se på film. Jag var helt slut efter allt som hänt. Jag kände mig helt plötsligt så liten.

Men är nu hemma. Ska ner till Apoteket sen och hämta mer mediciner. Jag gillar inte mediciner. Det är samma när jag har ont i huvudet eller så. Jag tar bara smärtstillande när jag verkligen känner att jag behöver det. Men så lätt kommer jag inte undan denna gång. Blir inget arbete på biblioteket i ett par dagar heller. Jag som kämpat så länge för att få anställning på biblioteket och äntligen fått det. Så jävla typiskt. Bara för att allt äntligen går någorlunda bra i livet så ska De Högre Makterna ge en en sjuhelvetes käftsmäll som heter duga. Andra veckan på jobbet och jag kan inte jobba. Jag blir så less! Kunde jag inte fått skiten en eller två veckor före jag börja jobba? Som tur är behöver jag inte vara borta hela veckan. Det blir väl två dagar som jag håller mig hemma. Mer klarar jag nog inte. Blir säkert rastlös.

Nä, har precis tagit mina mediciner för morgonen. Ska drick upp théet och ringa några samtal.

Cheerio

Kommentera

