Internationella kvinnodagen 2014

Alla kvinnors dag idag. Är det därför alla män var drygare än vanligt idag? I alla fall de män jag träffat på idag hade en jäkligt dålig attityd. Varje år på ”Internationella kvinnodagen” brukar mor ha turen att få en ros. Varför får jag aldrig någon jävla ros på denna dag? Är det för att jag är en tomboy? Är det för att jag är mer man än många män? Det känns lite orättvist bara…
Annars har dagen varit rätt så lugn. Var nere och handla tidigare. Var in på Huvudgingen (den äldsta blomsteraffären i Bengtsfors) och köpte mig en Fredskalla. Alla andra växter hemma fick ju för sig att dö precis i tid till vårens ankomst. After everything I did for you. Traitors!

frozenposter

Antibiotikan har verkligen gjort susen nu det sista. Vakna i morse utan ont i njuren. Det har gjort lite ont till och från men inte så pass ont att jag behövt tagit smärtstillande var sjätte timma. Det känns rätt gött faktiskt.
Igår var jag hemma hos Nahttis och Emil där vi hade filmkväll. Vi såg filmerna ”Frozen”, ”Up in smoke” och ”Dum, dummare”. Den sistnämnda, med Jim Carrey och Jeff Daniels, är ju en odödlig klassiker inom komedi. Lika bra varje gång. ”Up in smoke” var en rätt flummig film, men riktigt bra faktiskt.
Vi hade en riktigt trevlig kväll. Det hoppas jag vi gör om fler gånger 🙂

up_in_smoke_ver2_xlg

dumb_and_dumber_2328

Denna kvällen spenderar jag hemma. Blir filmkväll med mig själv idag. Om inte katterna vill hänga på förstås men det tvivlar jag på. Grace ligger och sover och Angus är ute i köket och äter. Så ja, jag räknar inte med att de gör mig sällskap.
Det får bli en tecknad film och en icke-tecknad film. Orkar nog inte fler filmer än så 😉

Cheerio

Kommentera

