”Huset vid sjön”

Nyduschad och trött som ett as. Ja, det är tillståndet jag är i just nu. Ska alldeles strax krypa ner i sängen och sova. Har spenderat kvällen hemma hos mor med henne och Jessica. Vi såg på film… vilket är otroligt ovanligt 😉
Först ut var klassikern ”Jumanji”, med Robin Williams. Gud, vilka minnen! Vilken film! Den får en att fundera på om Robin Williams inte är släkt med Jim Carrey på något vis.
Efter den såg vi en romantisk film. Jag kan ju inte påstå att jag är mycket för romantiska filmer men det finns en film i den kategorin som jag älskar. Dess underbara och fascinerande handling griper tag i mig och får mig att gråta varje gång. Det är ”Huset vid sjön”, med Keanu Reeves och Sandra Bullock. Jessica är ju en obotlig romantiker när det kommer till romantiska filmer och filmkyssar. Så introducerade denna för henne idag. Hon var så inne i filmen att det var näst intill omöjligt att få kontakt med henne. I slutscenen när de äntligen möttes blev Jessica helt till sig att hon skrek till av lycka och började gråta glädjetårar. Varken mor eller jag kunde hålla oss för skratt. Haha, det var nog det mest underhållande under hela kvällen 😉

The_Lake_House_Swedish-[cdcovers_cc]-front - Kopia

Jumanji-949356621-large

Idag var andra dagen tillbaks på biblioteket sedan jag blivit någorlunda frisk. Måste dock fortfarande ta det lugnt. Små pauser hela tiden. Har två dagar kvar på antibiotikan också sen är det förhoppningsvis slut på denna skit. Det är skönt att vara på bättringsvägen i alla fall. Har bara haft lite svårt att sova de sista nätterna. Hade tänkt ta igen lite denna natt. Imorgon blir det mer jobb. Har ett par projekt att avsluta.

Cheerio

Kommentera

