”Snow White and the Huntsman”

Denna onsdag var det min och Marias tur att vara på biblioteket i Bäckefors. Vi har börjat revolutionera biblioteket lite smått 😉
Kanske på tiden. Det verkar inte hänt särskilt mycket förutom att själva biblioteket renoverats. Jo, de har plockat ner de gamla fina tavlorna och hängt upp nya fula kreationer där man inte riktigt fattar vad det föreställer. Man bör vara bra på lyset eller rätt påtänd för att tavlorna ska verka något att ha. Men antar att det är sådana tavlor som kallas ”konst”. Humbug! Carl Larsson… då snackar vi konst! Men nej då, Picasso och Monet är riktig konst. Nej tack! Jag tror jag står över. Fast om man tänker tillbaks på tavlorna på Bäckefors bibliotek så hade jag nog fan mig föredragit även en tavla av Picasso. Nog snackat om ful konst.

Snow-White-and-the-Huntsman-poster

Var hemma hos mor ikväll också och såg film. Denna gång fick det bli ”Snow White and the Huntsman”, med Kristen Stewart och Chris Hemsworth. Kan ju inte påstå att jag är särskilt förtjust i Kristen Stewart. Fast filmen var väldigt bra. Efter det gick jag hem. Och så sitter en nu här. Lite ovant. Har även glömt bort datorn och TV:n. Ja, jag har en TV.  Känner hur övertröttheten tar över så tar nog och lägger ner detta för idag.

Cheerio

Kommentera

