Besök av far

Har påbörjat projekten bokstavsmärkning av barnböcker. Det är inget litet projekt jag gett mig in på men jag har ju åtminstone något att göra. Och så är det rätt rofullt att sitta med. Det roligaste är nog när man hittar gamla klassiker när man går igenom barnböckerna. Som Alfons Åberg, Pettson och Findus, Plupp m.m. Elsa Beskows och Beatrix Potters vackra berättelser och illustrationer och förtrollande. Sen så har jag fått i uppgift av Ingrid att även plocka ur de böcker som är i dåligt skick. Får se om det blir någon skillnad när vi är klara med bilderböckerna på Barnavdelningen.

Far kom in och hälsade på på biblioteket idag också. Så efter jag slutat blev det en promenad bort till Sidan Södra för att hälsa på farföräldrarna. Det första som sker efter man kommer innanför dörren är att farmor ställer sig och fixar mat åt en. Vad är det med far- och morföräldrar som ska ge en mat så fort man kommer in? Försökte förklara för henne att jag klara mig men hon ignorerade mig. Men eftersom jag inte ätit sedan klockan ett var det gott med lite mat i magen 🙂

Nu är jag hemma och här sitter jag nu vid datorn och kollar igenom Ikeas hemsida efter sådant som jag behöver. Nu ska man bara ta sig dit och få med sig grejerna hem. fast det ska ju tydligen gå att beställa via internet. Får väl testa och se vad som händer. Fast det får bli i slutet av April. Nu får det snart bli sängen. Fredag i morgon. Dock har jag hamnat lite fel i tid och rum sedan vi bytte till sommartid så fattar inte att det ens redan är torsdag. Men jag tar väl igen det snart.

Cheerio

Kommentera

