”Hairspray”

Haft fullt upp med bokstavsmärkning av barnböcker hela dagen. Fast hann med lite bokuppsättning på förmiddagen. Jag har svårt att inse att det redan är fredags. Det känns fortfarande som början på veckan. Jobbigt läge.

Hairspray-movie-poster

Filmkväll med mor fick det bli. Jessica hade inte tid då hon var bjuden på grillkväll hos Marie och Simon. Vi såg musikalen ”Hairspray”, med John Travolta. Och jag undrar varför jag inte sett den filmen tidigare för den var asgrym! Många bra skådespelare var med. Men John Travolta som mamman var ju oslagbar. Han vet verkligen hur man bjuder på sig själv. Vi skratta gött många gånger hela filmen igenom. Garanterat en av de bästa musikaler som gjorts 😉
Den är värd att ses många gånger 🙂

Idag fyller Lenas barndomsvän Emma 32 år. Vilket betyder att Lena fyller 33 imorgon. Kan inte fatta att min storasyster är så pass. Inte Emma heller för den delen. Själv fyller man 27 till hösten. Vad fan hände? Vart tog tiden vägen? Har jag missat något? Dags att gå och lägga sig innan min hjärna blir överarbetad. Är så trött att jag snart somnar där jag sitter.

Cheerio

Kommentera

