”Cowboys & Aliens”

Lördag förmiddag och här sitter jag med en kopp thé och ser på tv. Visas bara skit för tillfället men jag mår för dåligt för att orka bry mig. Den infektionen har verkligen tagit på mig. Jag är så täppt i näsan att jag låter lite smått som Pee Wee Herman när jag pratar. Jag äter knappt. Jag sover hela tiden. Mitt humör är lite svängigt, oftast åt det negativa hållet. Håller mig hemma för mig själv helst, så att mitt dåliga humör inte går ut över någon oskyldig själ.

ted_2012_poster_03

Igår var jag hemma hos mor och såg ”Ted” med Lillasyster och mor. Den var riktigt bra. Lite överdriven, vilket uppenbarligen var meningen. Inatt satt jag uppe och såg filmen ”Cowboys & Aliens” på kanal5. Daniel Craig och Harrison Ford i huvudrollen. De flesta science fiction-filmer man ser brukar utspela sig i nutid eller framtid. Denna science fiction-filmen är lite unik då den utspela sig under vilda western eran. Och de kallade utomjordingarna för demoner. Kanske för att uttrycket ”utomjording” inte fanns på den tiden. Eller gjorde det det? Filmen var iallafall väldigt bra. Inte särskilt förvånande när det finns tre duktiga män bakom filmens skapande: Jon Favreau, Ron Howard och Steven Spielberg. Ser den gärna igen.

Afiche-cowboys-and-aliens

Ska pyssla lite vid datorn och sen ringa lillasyster. Är tänkt att jag ska följa med henne och Lukas till Mellerud på cruising idag, men jag mår inte särskilt bra så tror det är bäst jag stannar hemma och tar det lugnt. Turturduvorna klarar sig nog utmärkt utan mig 😉

Cheerio

Kommentera

