Charmtroll

image

Detta lilla charmtroll möttes jag av igår när jag besökte Nahttis och Emil en snabbis. De andra fem kattungarna sprang iväg fortare än kvickt. Men han satt kvar och stirra på mig i flera minuter. Han charma byxorna (bokstavligt) av mig. Tänk att han växt så. Han var denna första kattungen som Monster födde när jag var där och hjälpte till med förlossningen. Av sex kattungar är fem paxade förutom charmtrollet. Eller ja, nu är alla sex paxade. Gissa vem som paxade charmtrollet? 😉
Igår natt skicka Nahttis ett gäng foton på sötnosen till mig. Om 3-4 veckor flyttar han hem till mig. Angus kommer nog bli glad. Grace där emot kommer vara lite grinig och gömma sig några dagar i början. Hon blir alltid sån när hon träffar en ny katt. Men sen när hon inser att han/hon inte är farlig så lugnar hon ner sig.
Annars sitter jag hemma hos mor. Jessica var också här förut men hon gick ut för att träffa en kompis. Skulle ha tvättat idag men ena tvättmaskinen fungera inte. Mitt tålamod har varit uselt denna helg så jag gick ett lindrigare raseriutbrott. Tog ut tvätten och slängde tillbaks den i tvättkorgen och gick hem. Bytte tvättid och ringde Arild (hyresvärden). Han kom sen förbi och berätta att tvättmaskinen fungera. Det visa sig att någon skruvat åt kranen bakom. Och så berätta han att pannan krångla igen och att ingen kan komma och fixa det förrän i morgon. Så vi får klara oss med kallvatten i en dag till. En helg utan varmvatten är lite jobbigt men inte hela världen. Speciellt inte nu när det är så varm ute. Så de två största orsakerna till att jag är hemma hos mor:
1. Jag behövde duscha och vägrar dudcha i kallvatten.
2. Jag utnyttjar mors tvättid och tvättar det viktigaste.
I väntan på lillasysters återkomst funderar jag på att ta en promenad. Why not. Det är ju inte precis som att det inte är fint väder ute.

Cheerio

Kommentera

