Klädbyte

image

Vad hade jag gjort utan min lillasyster? Fortfarande gått omkring i en svettig t-shirt. Tänkte ta med mig ett linne i morse ifall det skulle bli för varmt. Kom jag ihåg det? Nej! Så ringde Jessica, som bor mitt inne i centrum inte alls lång från biblioteket, och fråga om hon hade ett linne jag kunde låna. Så hon kom ner ungefär en halvtimme senare med ett grått linne med små rosa blommor på. Linnet gjorde verkligen skillnad.
För tillfället har jag lunch. Sitter uppe i personalrummet och njuter av den perfekt tempererade omgivningen. Tänk om det kunde vara lika skön luft i resten av huset. Dock står det en vas med syrénblommor framför mig. Allergishocken kom som på bud.  Är nu heltäppt i näsa och hals. Jippi…
Ska snart återgå till mina sysslor.

Cheerio

Kommentera

