Ny mobil

image

Idag när jag satt och märkte barn/familjefilmer fick jag ett sms från Posten. Jag hade ett paket från NetOnNet att hämta på Coop Konsum. Paketet innehöll mina nya mobil. Det känns skönt med en splitterny mobil för en gångs skull. Jag köpte mig en Samsung Galaxy Xcover 2. Den är riktigt snygg 😉
Strax efter jag löst av Maria för lunch kom mor in på biblioteket. Skicka med legitimation och kod från Posten så att mor kunde hämta ut paketet åt mig. Efter jag slutat ringde jag far och sen gick jag till Leva&Bo. Fick äntligen tummen ur a****t och köpte en strykbräda. Samtidigt köpte jag även nya sängkläder. Far körde sen hem mig. Han körde även ner mig till miljöstationen vid polisstationen och hjälpte mig med källsorteringen. Vad skulle jag göra utan min far?

image

För några månader sen börja jag plöja igenom ”Stargate: Atlantis” men jag kom dock inte så långt. Så i onsdags plocka jag fram alla fem säsongerna och börja om från början… igen. Får hoppas jag tar mig igenom hela serien utan avbrott denna gång 🙂

Sitter hemma hos mor i detta nu och ser på ”Stargate: Atlantis”, dricker Coca Cola och käkat chips 😉
Jessica sitter ute på mors balkong och pratar med Kevin.

Maria (som jag jobbar med) ringde för några timmar sen. Hon och hennes man ska iväg på någon mexikansk kväll i morgon. Det var bara ett problem: det hade kört ihop sig med barnvakt åt Elliot. Så hon fråga om jag ville ställa upp. Jag bad om lite betänketid. Det tog dock inte lång tid innan jag bestämt mig. Ringde upp och sa ja. Så ska sitta barnvakt åt lilla Elliot i morgon. Vi har träffats tidigare så vi är inte helt okända för varandra 😉
Det blir en liten utmaning för mig som jag tror jag kan behöva. Får återkomma i morgon om hur det gick.

Cheerio

Kommentera

