Fuktskada i taket

Dagen var rätt så trögstartad pga att Angus fick för sig att han skulle in och ut som en jävla jojo hela natten. Vet inte hur många gånger jag fick gå ur sängen för att släppa in och släppa ut honom. Men när jag väl var tvungen att gå upp då kom han och gosa ned sig bredvid mig. Där låg han och sov när jag gick. Om han inte vore så stor och söt hade jag kastat ut kattfan -.-
Det börja rätt bra på jobbet denna veckan. Trotsa mitt ryggskott och lyfte en tung låda med reserverade böcker som skulle till Bäckefors. Jag kände att jag nog inte ska trotsa mitt ryggskott så igen förrän jag är frisk från det, vilket kan ta evigheter tyvärr.
Det blev lite dålig stämning här på biblioteket innan öppning. Byggnaden som biblioteket ligger i är väldigt dåligt skött av han som äger det. Vilket har resulterat i mögliga och fuktskadade böcker till följd av hål i yttertaket. Vi fick slänga en massa böcker för någon månad sen. Jag mådde verkligen dåligt av synen av de mögliga böckerna. Så noggrant har jag nog aldrig tvättat mina händer.
På grund av mycket regn och hålet i yttertaket har innertaket blivit fuktskadat vilket medförde en soffa som offer denna gång. Vår chef var inte särskilt glad. Får se om han får hit ägaren (som faktiskt inte verkar bry sig ett jota om det) av huset.
Jag ska göra klart en vagm med böcker vars lappar ska skickas till Umeå. Lika bra att få det överstökat 😉

Cheerio

Kommentera

