”Livat i parken”

Fredag och här sitter jag hemma hos mor. Vi kollar på Stefan och Kristers senaste buskis ”Livat i parken” på tv4. De lyckas roan varje år ; )
Hjälpte lillasyster får två och en halv vecka sen att flytta. Jag kände mig en aning oduglig eftersom jag inte får bära för tungt på grund av min whiplashskada och ryggskada. Men när mina syskon inte såg passade jag på att göra det jag inte borde göra: att lyfta för tungt. ”Synden straffar sig själv” heter det ju. Så har haft ryggskott sedan den helgen. Det blev värre i tordags. Men jag kämpar på.
Fyllde 27 i tisdsgs också. Var egentligen inte mycket till födelsedag. Förutom en massa gratulationer. Mor bakade chokladmuffins med hasselnötter i. Väldigt gott. Fick en present av farföräldrarna. En rektangulär prydnadskudde. Jag hade tänkt köpa en liknande på Jysk, men nu behövs ju inte det 😉
På tal om farföräldrarna: de berätta förra veckan, när jag var på besök, att de skulle skaffa sig en ny soffa. En tresitsig. För tillfället har de en tvåsitsig. Men den är visst för liten. Då frågar farmor om jag behöver soffa. Ja, för just nu har jag en bäddsoffa. Den jäkligt skön att ligga i men att sitta i är mindre skönt. Den är verkligen hård. I onsdags ringde farmor. Hon berätta att de beställt ny soffa som kommer om cirka fyra veckor. Då sa hon att jag kunde komma och hämta den gamla soffan. Så jag ska helt enkelt få en ”ny” soffa av farföräldrarna.
Har pratat med min storasyster och hon hjälper mig att hämta soffan. Men hon erbjöd dig också att ta med sig bäddsoffan och ställa den i sitt arbetsrum hemma. Jag blev verkligen glad när hon sa det för jag var rädd för bäddsoffans framtid. Jag har inte plats för den i mitt i förråd varken ihopskruvad eller isärskruvad. Och jag vill inte slänga den eftersom den är i jättefint skick. Det är väl lite skavanker hör och var i färgen men det är inget man tänker på. Det enda är väl egentligen att det fattas en skruv som ska hjälpa till att hålla ihop soffan. Men Lena sa att hon har så många skruvar så någob borde hon hitta som borde passa. Och hon berätta även att hon tänkt skaffa en bäddsoffa att ha i arbetsrummet. Det är skönt att veta att min gamla fina bäddsoffa får leva vidare i Säffle 🙂
Mor fick pengar idag så hob köpte hem stora glutenfria chocolate cookies och ett par budapestrullar åt mig. Hon ville ge mig ett lite större födelsedagskalas. Det var ju snällt.
Får tydligen fler presenter till veckan. Ska bli intressant. Jag ficn iallafall en present när jag fyllde år. Eller faktiskt två. Jag fick ju prydnadskudden av farföräldrarna. Men de gav mig också lite pengar till min planerade Londonresa nästa år. Jag håller på att spara ihop så jag äntligen kan få åka iväg. Det känns så fantastiskt att ha en familj som stöttar en när man har drömmar som man vill uppfylla oavsett vad det är. Det kan vara något helt tokigt man vill göra. De frågar om nan är säkert på dey man vill görs. Om man är det då hänger de liksom bara på och hjälper en i den mån de kan. Jag är lyckligt lottad.
Nä, jag får fortsätta tittandet 😉

Cheerio

Kommentera

