Förtidsröstningen har börjat

Då har förtidsröstningen inför valet 2014 börjat. Denna gång har jag uppgraderats. Jag ska även vara kontrollant på själva valdagen. chefen har även gjort mitt liv lite enklare genom att ta in en utomstående person som sitter och tar emot förtidsrösterna. Så jag agerar mest bara som kontrollant denna gång.
Annars går jobbet lite segt. Orsaken är den att ”jag varit för ambitiös”, som Kerstin uttryckte sig. Jag har tagit mitt jobb på för stort allvar och nu finns knappt något att göra. Så jag ränner runt i biblioteket och ställer iordning bland böckerna. Jag får nog lyssna på Kerstin och lägga den lata sidan till ibland 😉
Jag blev ju så jävla glad över att ryggskottet började ge med sig i måndags. Well, det får inte vara för enkelt för då gör livet det svårt för en. Skada i ländryggen leder till ryggskott vilket i sig leder till ischias. Jag brukar alltid få lite problem med ischias i högerbenet när jag har ont i ländryggen, men den blir rrna mardrömmen när jag får ryggskott. Allt detta bara för att jag är så jävla envis och får för mig att trotsa läkarens råd. ”Du får inte bära för tungt!”
Tror fan att jag skulle behöva en stor jävla neonskylt hängandes framför mig med de orden och en kompletterande text ”du minns vad som hände sist du inte lyssna! ” som påminnelse under. Vilken jubelidiot jag kan vara ibland! ”Det är mänskligt att fela!”
Jo tack!
Sitter i soffan i personalrummet och vilar mitt ischiasben. Så fort jag går eller stödjer på benet gör det så förbannade ont att jag har lust att kapa av det. Så mycket vila. Passande. Då kanske det hinner samlas lite mer jobb…

Cheerio

Kommentera

