”Draktränaren” x2

Denna veckan har varit lite pissig om man tänker på min otur. På jobbet i tisdags snubbla jag på mina tofflor och sträckte vänster lår och stuka högerfoten och eventuellt vänsterhanden. På onsdagen snubbla jag igen, fast på parkeringen på det (kommande) nya torget i Bäckefors. Jag medger att i tisdags var det mitt eget fel då jag glömt dra åt tofflorna så de satt ordentligt på fötterna. Men i onsdags berodde det på att byggarbetarna hade spänt ut en ”osynlig” tråd över parkeringen utan att sätta upo varningsskylt. Vilket jag (och uppenbarligen flera andra) hade varit väldigt tacksamma över. För tråden syntes verkligen inte. När jag vände mig om för att försöka se den kunde jag inte se den. Jag fråga de två arbetarna, som stod några meter ifrån och glodde på mig,:”Vad var det?” Varpå den äldre svara otrevligt: ”Det är sånt man får ta!”. Vadå sånt man får ta?! Jag blev så chockad av hans svar att jag inte fann ord. Min fot blev fort mycket sämre efter det och jag hade svårt att arbeta de kommande dagarna. Jävla skitstövel!

image

Till lite mer positiva händelser. I fredags kom storasyster och hennes sambo Kenny till Bengtsfors. De hjälpte mig att hämta ”nya” soffan som jag fick av mina farföräldrar. Samtidigt tog Lena med sig bäddsoffan. Far var också med och hjälpte till. Så nu känna vardagsrummet bättre. Den ”nya” soffan var mycket skönare att sitta i. En 2-sitsig så den är lite mindre än bäddsoffan. Men det räcker till mig 😉

image

wpid-sunfest-how-to-train-your-dragon-poster-2.jpeg

Mor och jag har även sett filmerna ”Draktränaren” och ”Draktränaren 2” under veckan. Har allt varit lite nyfiken på dem men det har liksom aldrig blivit något. För en person som jag som älskar drakar, och har gjort sedan liten skitunge, är bara namnet störthäftigt! Men nu har jag sett dem båda och jag var grymt imponerad. Tycker de var asbra! En film som visar att drakar inte behöver vara onda. Tandlöse charmade nästan brallorna av mig. Jag ler som ett fån bara jag tänker på honom. Han är garanterat världens sötaste drake ♥

image

Helgen har varit rätt lugn. Angus löper för andra gången i sitt liv. Vilket innebär att han är ute 24/7 och knappt äter. Kan inte fatta att den store katten orkar utan mat.
Min fot känns bättre vilket är skönt. Nu börjar snart en ny vecka och jag ska försöka läsa klart ”Från Holmes till Sherlock”. En biografi om Arthur Conan Doyle skriven av Mattias Boström. En riktigt bra bok som är svår att lägga undan. Dock måste jag bli klar med den snart då jag haft den i två månader. Jag vill börja läsa de andra böckerna jag lånat också 😉
Får väl se hur det går. Blir sängen nu så man vet att man kommer upp i morgon.

Cheerio

Kommentera

