Eftermiddags fika

Sitter i personalrummet och ska till att inta en kopp svartvinbärsthé och en clementin. Strax före klockan 15 ska jag lösa av Cajsa, som måste iväg på ett ärende.
Jag har alltid känt att jah inte är någon morgonmänniska då det är jobbigt att stiga upp klockan 7 på morgonen. Jag har nu kommit fram till att jag i alla dessa år missuppfattat mig själv. Orsaken är min nyligen gjorda upptäckt att jag har mycket lättare att stiga upp klockan 6. En hel timme före vad jag brukar göra.
Köpte mig en ny väckarklocka i fredags (den gamla från barndomen valde att ge upp för två år sedan) efter många om och men. När jag ställde in larmet satte jag det på klockan 6 istället för klockan 7. Jag har nu gjort mitt liv enklare. Dock har jag i samma veva upptäckt att Angus (min stora hankatt) inte är någon morgonmänniska/katt. Han ligger alltid bredvid mitt huvud i sängen. I morse när jag steg upp vid denna ”okristliga” tid ville Angus fortsätta sova. Klockan 7 däremot är han pigg som en lärka. Om en katt nu kan vara det. Men en timme tidigare än det ansåg Angus alltför tidigt att stiga upp. Medan jag stod i duschen låg en katt i badrummet och vänta på mig, satt en katt i köket och åt och en väldigt morgontrött katt låg kvar i sängen. Jag försökte några gånger få upp Angus men han totalvägra. Han skulle ligga kvar i sängen. Jag fick till slut upp honom när jag hällde upp kattmat. Han är lite speciell 😉
Annars jar dagen varit lite sådär. Lite segt. Min mage har bråkat hela förmiddagen. Men vi har haft skinande sol hela dagen. Helt jävla underbart! Synd bara att den hinner gå ner innan jag slutar. På tal om väder… var är den förbaskade snön? Mam tycker att den borde ha kommit nu. Det snöa lite i fredags men det var ju blötsnö. Äckligt och blaskigt. Jag vill ha ordentlig snö!
Jag får väl vänta som alla andra. Back to work!

Cheerio

Kommentera

