Det onda kommer ifatt

Mått skapligt bra denna veckan. Inga större smärtor i kroppen när man vaknat. Inte de första dagarna iallafall. Igår hade jag smärtor när jag vakna. Men idag är det hemsk. Min stackars kropp.
Det finns vissa som inte förstår varför jag envisas med att gå till jobbet de dagar jag har så ont i kroppen att jag knappt tar mig ur sängen. Jag går till jobbet för att få umgås med de jag tycker om. Mina vänner. Att få skratta och må bättre mentalt. Jag har nog de bästa arbetskamrater i Dalsland.
Idag kommer tydligen Maria också. Hon har varit på VAB. Idag blir det även Luciakonsert på Strömkullegymnasiet klockan 14. Igår höll elever och lärare på hela dagen för att göra iordning på sin sida av entréhallen. På vår sida passa vi på att piffa upp med en liten julgran i en av glasmontrarna. Kerstin hade varit ute på sina ägor på morgonen och huggit ner en. Gran alltså. Vi tog också upp de två plastgranarna från magasinet. En vid dörren in till vuxenavdelningen och en liten inne på barnavdelningen. Kerstin och jag hjälptes åt aty dätta i ljus på den stora. Pyntet gjorde hon själv. Sen hjälpte jag Ingrid att sätta i belysning i den lilla granen. Där var det jag som gjorde pyntet. Vi var väldigt kreativa och det blev snyggt efteråt.
Får se om jag får några kort på granarna idag. Eventuellt Luciakonserten.
Och ikväll händer det grejer men det tar vi en annan gång.

Cheerio

Kommentera

