Den dansande/sjungande tomteluvan

Julafton började med dammsugning och lite städning. Ja, vore smart att starta lite tidigare nästa gång. Samma sak gäller granen. Brukar få upp den strax efter första advent, but not this year. Nej, den kom upp på förmiddagen. Min kropp orkade inte särskilt mycket efter dammsugandet så fick bara upp toppstjärnan.
På eftermiddagen satt lillasyster och jag uppe hos mor och såg på Kalle Ankas jul och åt julmat.
På kvällen blev det hem till farföräldrarna på Sidan Södra för ännu mer julmat. Jag hade hoppats på att de redan ätit men nej. Faster Maria, hennes man Mats och kusinerna Hanna-Lo och Anton är på besök denna jul. Familjen Sandell har rest hela vägen från Skåne och hit. Innan julmaten underhöll Mats och hans dansade och sjungande tomteluva oss ”barn” (mina kusiner och jag). Vi hade väldigt roligt kan jag lova. Hanna- Lo och jag plocka fram mobilerna och filma honom. Man kan ju bara inte missa något sådant. 😉
Sen blev det hem till mor igen för att se filmen ”Nativity!” med lillasyster och mor. Nu är man hemma igen och har krupit ner i sängen. Dags att sova.

Cheerio

Kommentera

