”Guardians of the Galaxy”

Ja, då var julhelgen över. I morgon är det jobb som gäller för min del. Fast bara måndag och tisdag. På tisdag slutar jag dess klockan 15. Två timmar tidigare än vanligt. Sen på kvällen samma dag tar jag bussen till Åmål. Väl där hämtar Kenny upp mig vid tågstationen. Sen blir det nyårsfirande hos storasyster. Lillabror och hans tjej kommer. Ska bli roligt att träffa dem igen. Blir väl även att hälsa på Lenas hästar och kaniner när jag ändå är där.

image

image

Julhelgen har varit rätt lugn. Lillasyster och jag stack ner till Din-X och hyrde några filmer, så det blev filmkväll på juldagen.
Vi fick äntligen se ”Guardians of the Galaxy” och vi blev inte besvikna. Grymt bra film (Marvel levererar som vanligt) och störtsköna skådespelare som t.ex Chris Pratt och Bradley Cooper. Sen musiken i filmen… favoriterna var ju ”Hooked On A Feeling”, med självaste Björn Skifs och Blåblus, och ”Escape”, med Rupert Holmes. Efter det såg vi favoriten ”R.I.P.D.” med Knäppgökarna Jeff Bridges, Ryan Reynolds och Kevin Bacon. Underbar film. Lite annorlunda men diggar den. Sist men inte minst såg vi ”47 Ronin” med Keanu Reeves. Otroligt bra film. Baserad på en verklig händelse med en del övernaturliga inslag. Typiskt japanskt. Jessica tyckte sådär om den. Ja, vi kan ju inte alltid ha samma smak.

image

Söndagen har varit rätt lugn. Var ner och handla med mor tidigare. Annars har jag hållit mig hemma.  Kollat film och vilat. Ska sätta mig och brodera en stund innan läggdags.

Cheerio

Kommentera

