”The Hobbit : The Battle of the Five Armies”

Dagen började rätt skapligt ändå. Den sluta bra men jag var en aning splittrad vid läggdags.
Efter jobbet kom Jessica ner och mötte mig. Hon hade med sig sin kille Teo. Vi handlade lite fort och gick sen hem till mor. Jag gick hem till mig en stund och kolla till katterna och greja lite. Sen gick jag upp till mor igen.

image

Strax efter klockan 19 gick Jessica, Teo och jag ner till Odéon för att se filmen ”The Hobbit: The Battle of the Five Armies”. Äntligen! Jag har väntat i över ett år på att få se den. Personligen tyckte jag att den var lika bra som de två första. Det måste ha blivit bra dammigt i biosalongen i slutet av filmen, för både Jessica och jag fick damm i ögonen så att tårarna rann. Nejdå, vi är bara väldigt känsliga när det kommer till sorgliga slut.
Nu så här efteråt känns det lite som när man sett klart en väldigt bra serie:”Vad gör jag nu?”
Det är som det skapats en sorts tomhet inombords.
Är iallafall hemma nu och krupit ner i min varma säng. I morgon är det jobb som gäller. Slutar dock två timmar tidigare. Inte helt fel. I morgon blir det iväg till Säffle.

Cheerio

Kommentera

