Tjockis

Ja, jag känner mig lite tjock för tillfället. Ligger i en resesäng hemma hos min lillebror och hans tjej i Säffle. Vi har haft det rätt trevligt.
Jobbet gick smidigt idag förutom att jag hade så in i helvetes ont i fötterna. Och bara för det fick jag fler jobb där jag fick ränna fram och tillbaka. Det var lite jobbigt.
Handla innan jag gick hem. Väl hemma tänkte jag vila mina fötter, men så kom jag på att jag glömt köpa present till min systerson/gudson Vincent som fyller år på fredag. Så på med vinterkängorna och ut igen. Hade först tänkt köpa en leksalsbil eller liknande, men så hitta jag leksaksdrakar a la ”Draktränaren”. Så jag köpte såklart en liten Tandlöse åt honom. Ringde förstås Lena först och kolla så att Vincent gillar ”Draktränaren”. Nu hoppas jag bara att han gillar leksaken. Ska försöka få kort på den när han öppnat paketet.
Någon gång efter klockan 18 kom Christer och Nathalie. Strax eftrr klockan 19 åkte vi. Vet inte riktigt när vi kom fram till Säffle. Det blev iallafall en sväng in på Dilans pizzeria. Ett par pizzor och en sallad. Gissa vem salladen var till? Me of course. Det glutenfria alternativet. Jag vill ju inte bli akut sjuk kvällen innan nyår.
Sen blev det hem till bror och hans tjej. Första gången jag varit hemma hos dem. De har flyttat till en ny lägenhet inte alls för så längesen. Riktigt fin lägenhet.  Och deras söta kattunge sen då. Lite vild bara.
Blev soffläge resten av kvällen. Vi kom i säng först efter klockan 00. Lite sent kanske. Jag är trött som ett as och ska därför sova nu.

Cheerio

Kommentera

