Levande TV

Ja, tror banne mig att min tv lever. Precis innan jag skulle lägga mig sätter tv:n igång av sig själv. Det är inte första gången det händer heller. Det händer till och från. Det är nästan så att jag börjar tro att det spökar. Eller att tv:n är hemsökt. Fast den är ju inte mer än ett halvår gammal. Ja, jag får väl fortsätta fundera.
Har spenderat kvällen hos mor och sett på film. Båda ”Draktränaren”-filmerna. Det kändes rätt eftersom jag vakna med influensa klockan 4 på söndag morgon. Ja, influensa! Sist jag hade det var våren 2014. Det har inte ens gått ett år sedan sist. Såg fram emot en ordentlig arbetsvecka utan avbrott, föruton tisdag som är en röd dag. Men nu blir det en vecka hemma som sjukling. Jag föredrar ju arbete framför influensa.
Så sjukanmälning gäller till morgonen. Att jobba i detta tillstånd kommer inte att funka. Bara att resa sig är totalt utmattande. Sängen och min mp3 är mina bästa vänner just nu. Okej, Grace också. Angus verkar inte bry sig särskilt. Han ligger helst och sover hela dagarna. Paios är bara jobbig när han är vaken. Men så är han ju fortfarande kattunge.
Nä, dags att försöka få lite sömn.

Cheerio

Kommentera

