”The Imitation Game”

Gårdagen var den bästa fredagen på länge. Efter att ha gått på jobbet hela dagen och längtat blev det iväg till Odéon på kvällen, för att äntligen få se filmen ”The Imitation Game”. Baserad på verkliga händelser kring Alan Turing. Har läst om honom tidigare så var kul att få se en bra film om honom. Den var riktigt bra. Den var otroligt djup. Och Benedict Cumberbatch gjorde en grym prestation ännu en gång. Finns det något den mannen inte klarar? Verkar inte så.
Jag är känslig för sorgliga filmer/scener och har lätt för att börja gråta så fort det blir sorgligt. Men denna film var så sorglig att jag inte klara av att gråta. Fastän att jag kände att jag behövde. Jag grät förs idag när jag vakna i morse och tänkte på filmen. Jag är lite förvirrad. Men filmen är garanterat värd att ses (om man har samma smak som jag det vill säga).

wpid-imitation_poster.jpeg

Sitter hemma hos mor, ser på Cartoon Network och äter indisk mat. Det blir en lugn lördag. Har en aningen ont i ryggen och arslet efter lite otur i onsdags. Var på väg till jobbet. Plogat vägen hade de men inte trottoaren. Så det var väldigt mycket snö. Jag var en aning grinig. Det var även samma dag som jag fick mensen. Så både grinig och oändlig smärta. Utanför Missionskyrkan halkar jag till på trottoaren och landar i den höga snön. Man trodde ju att snön skulle dämpa fallet. Men nej! Jag slog i både arslet och ryggen. Det gjorde ont. Jag reste mig upp och gick några meter och samma sak hände igen. Båda gångerna börja jag att skratta åt mig själv efteråt. Man är ju lite konstig 😉

Ska plocka fram mitt broderi när jag är klar, och koppla i mp3:n för att lyssna på klassisk musik. Känns som ett bra sätt att avsluta dagen 🙂

Cheerio

Kommentera

