The Hangover Trilogy

Ja, då var det en ny jobbvecka. Jag har varit väldigt frånvarande de två senaste månaderna på grund av otroligt mycket arbete på jobbet. Vi har haft en konverteringsvagn feån bibliotecha här. Vi har använt den till att chippa och konvertera mestadels av bibliotekets böcker till RFID. I början var det väl ett okej arbete men det sista har jag varit totalt lack på detta jävla chippande. Jag har fått inflammation i händerna som resultat plus att mina fötter (lider av Hallux valgus) har blivit sämre på köpet. Men idag blev vi äntligen av med den där vagnen. Vi har fortfarande lite kvar att chippa och konvertera men det får jag göra sittandes vid en dator. Lite enklare faktiskt. Lugnare tempo. Behöver inte stressa längre då vi bara fick ha vagnen en viss tid.

image

Under helgen har jag blandat vila med lite städning. Och så har jag kollar ”Baksmällan”-trilogin. Min lillasyster hade sett första för något år sen och hon tyckte att den var bra. Själv har jag varit lite skeptisk mot dem filmerna ända från början. Jag har varit rädd för att de ska vara lite för överdrivna. Att risken ska vara att de spårar ur alldeles för mycket. Men eftersom jag var sugen att se film denna helgen men inte riktigt visste vad, valde jag att ge ”Baksmällan”-filmerna en chans. Ärligt talat? Varför har jag inte gett dessa filmer denna chans tidigare? De var ju rätt grymma. Helt totalt knäppa karaktärer. Och uppenbart ännu knäppare skådespelare som gör sådana roller. Ja, jag gilla dem. Eller kanske tillochmed älska dem. I vilket fall var filmerna riktigt bra! 🙂

image

Sitter för tillfället vid Mediadatorn på jobbet och chippar + konverterar ljudböcker. Ett lagom lugnt arbete efter två hetsiga månader med samma uppgift fast av böcker. Ska snart sticka ner och avlösa Caisa i lånedisken så hon kan få lunch. Sen får jag lunch. Börjar bli hungrig känner jag.

Cheerio

Kommentera

