Bokjuryn

Sitter på biblioteket och pysslar med lite allt möjligt. Jag visste redan innan att det skulle komma att bli stressigt denna veckan. Det kommer fortsätta ytterligare någon vecka. Vi håller på att rensa ur de stora skåp som står nere i lånedisken. De ska sedan flyttas för att göra plats åt RFID-datorerna som kommer nu under veckan. Jag har redan gjort i ordning de gamla VHS-filmerna och flyttat ner i Dalslandsrummet. Nu är det DVD-filmerna. De kräver dock lite mer arbete. Samtidigt håller jag på med årets Bokjury. Fick listan över vinnarna i Bokjuryn 2014. Så påbörja arbetet med den strax efter vi öppnat. Fick dock avbryta arbetet med listan på grund av filmerna.

Mitt huvud känns lite tungt och snurrigt just nu. Vet inte om det beror på de nya glasögonen jag hämta på Synoptik, Uddevalla, igår eller om det beror på allt arbete som ligger så fint och väntar på sin tur. Är väldigt trött fastän att jag faktiskt kom i säng tidigt igår. Kanske därför jag är trött. Har fått mer sömn än vanligt. Jag ska snart slita mig från denna stol och sticka ut lite snabbt. Måste till Skohörnan och köpa inlägg. Sen ska jag äta. Gud, vad jag är hungrig! Eller om jag ska ta lunchen först…

Cheerio

Kommentera

