”Avengers: Age of Ultron”

Gårdagen börja ju lite kaotiskt. Jag var väldigt virrig under mestadels av förmiddagen. Det var nästan så att jag funderade på att gå hem igen och gömma mig i sängen tills dagen var över.
Dagen blev ganska lyckad ändå. Den sluta med glädje. Jag sade upp min 1:a i förrgår för att leta efter en 2:a istället. Min nuvarande lägenhet är lite för liten för mig. Så min hyresvärd frågade mig om jag ville ha en ny lägenhet hos honom eller någon annanstans. Jag sa att det spelar ingen roll. Det beror lite på var jag letar. Hittar jag en fin 2:a till ett bra pris så tar jag den. Spelar roll vilken hyresvärd det är. Förutom min förra hyresvärd. Är glad över att ha kommit ifrån dem och har inga planer på att komma tillbaks. Lägenheterna är i dåligt skick, hyrorna är för höga och servicen är nog något av det sämsta jag skådat.
I alla fall så kom min nuvarande hyresvärd igår. Alla lägenheter i den uppgång jag bor har blivit fuktskadade på grund av ett rör som läckt under lång tid. Även min lägenhet, som ligger på källarvåning, har fått sig några ärr från vattenläckan. Lägenheterna på andra och första våningen är nu fria från fuktskador. De har rent ut sagt slitit ut typ allt i lägenheterna och slängt i stora containrar som står utanför min altan. De har börjar renovera och sätta in nytt i lägenheterna på andra våningen. Sen kommer de börja på första våningen. PÅ första våningen ligger en två som ska renoveras och få helt ny interiör. Den kommer vara klar någon gång i juni. Och min hyresvärd sa att den är min om jag vill ha den. Skämtar han? En helt nyrenoverad lägenhet? Allting kommer vara nytt. Kan jag ens säga nej? I don’t think so!

Efter att min hyresvärd gått blev det till att byta om och sticka upp till mor. Strax före klockan 19 stack lillasyster och jag till ICA. Efter det drog vi till Odéon för att se filmen ”Avengers: Age of Ultron”. Som jag längtat! Igår var den långa väntan äntligen över. Och vad tyckte lillasyster och jag om filmen? Den var asgrym! Man kände ju lite ångest när den tog slut.

Sitter på jobbet just nu. Eftersom det är Valborgsmässoafton slutar vi klockan 15. Känns skönt att sluta två timmar tidigare och med långhelg. Ska sticka iväg till Flitiga händer sen och se om jag gör några second handfynd. Nu ska jag i alla fall ut och fixa lunch. Har en banan med mig men den räcker inte länge, inte med den aptiten jag har nu för tiden 😉

Cheerio

Kommentera

