Ägg- och ostsallad

Sitter här med en snickers och gottar mig. Lite syndig på jobbet. Ann har påstått ett flertal gånger att man blir lätt godissugen när man sitter mycket och arbetar. Jag har den senaste tiden, då jag suttit mycket, märkt av att detta nog faktiskt är sant.
Det fick bli ägg- och ostsallad till lunch. Har aldrig tänkt på att ägg och ost är en sådan fin kombination. Jag tänkte först använda en annan variant av ordet kombination men rättstavningsprogrammet gillar uppenbarligen inte mina dalsländska uttryck. Så får försöka hålla mig till rikssvenska så gott det går. 😉

Var ute en sväng förut innan lunchen. Audio Video och Apotek Hjärtat fick finbesök. Stack även bort till Hårstudion för att få mig en tid för klippning. Jag antog redan innan att de troligen hade lunchstängt. Fast jag kan inte påstå om jag har rätt eller inte. Det var stängt när jag kom dit. Det fanns en skylt med öppettider. En poster om Zumba. Några små reklamskyltar. Men inte någonting om lunchstängt eller liknande. Lite dåligt tycker jag.

Det blev en regnig dag idag. Inte för att det spelar mig någon roll. Är väldigt trött. Har haft huvudvärk från och till de senaste tre dagarna. Vakna med värk i högerarmen igår. Värken är kvar och jag försöker fortfarande lista ut hur det gick till.
Har en vagn med ungdomsböcker här bredvid. Ska göra det sista och sedan gå ner med dem för att sedan ta upp en ny omgång böcker. Förra veckan kom självbetjäningsmaskinerna. Dock väntar vi bara på de som ska komma och koppla i dem. Kan ju inte börja packa upp flera dagar innan. Eller ja… kan kan vi ju…

Cheerio

Kommentera

