Ångesten smyger sig på

Sitter på jobbet och fixar de sista av ungdomsböckerna. Nu när det närmar sig dagens slut börjar ångesten smyga sig på. Varför? Jo, denna och nästa vecka är de sista veckorna på biblioteket. Sen är jag arbetssökande igen. Jag kommer verkligen sakna detta stället. Jag kommer nog sakna näst intill allt. Jag börjar känna mig lite tårögd och näst sista veckan har liksom bara börjat. Typ. Och så försöker jag packa hemma vilket jag är uppenbarligen asdålig på. Så fort jag ska göra någonting så försöker jag göra allt på en gång, och så blir det bara en jävla röra av alltihop.
I och med att jag slutar snart kom jag på att jag måste uppdatera min profil på Arbetsförmedlingen. Så gick in och gjorde det. Kolla även lediga jobb men kunde inte söka några då jag glömt att uppdatera mitt CV. Jag har mitt CV på ett USB-minne hemma. Så blir till att sätta sig med det under veckan. Det var längesen jag kolla över det.

Jag avskyr verkligen detta. Denna ångesten. Den växer explosionsartat. Slutar som sagt snart för dagen. Blir till att gå hem och packa ner lite proslin. Jag kanske lyckas trycka undan ångesten lite. Fast jag vet att om jag trycker undan den för mycket kommer det exploderar den sista dagen. Precis som när man trycker undan vrede allt för länge. Till slut går det inte längre.
Det är i alla fall soligt ute. Dock blir det regn i morgon fast det har ju inte jag ont utav eftersom jag kommer vara inomhus mestadels av dagen ändå. De två senaste helgerna har varit regniga så nu hoppas man att väderprognosen visar rätt för den kommande helgen. Den visar mycket sol.

Cheerio

Kommentera

