”The Avengers”

Blev inte kvar hemma länge efter hemkosten från jobbet igår. Jag försökte ge mig på att packa in lite porslin i köket. Det hjälpte inte. Ångesten tog över och jag var tvungen att gå ut. Gick hem till mor och satte mig och prata med lillasyster. Mådde mycket bättre efter en stund. Att bli arbetslös, eller arbetssökande som de på Arbetsförmedlingen så fint kallar det, är ju inte hela världen. Jag antar att jag blivit bekväm med att ha ett jobb. Nu känns det som om jag måste börja om från början. Kanske är det lite så. Det var ju över ett år sedan jag sökte jobb sist. Alla de där ansökningarna jag skickade till olika företag. Alla ”Tack för din ansökan… men vi valde någon annan i stället…”. Bla bla bla…Så kändes det ärligt talat efter ett par månader. Jag var less på att söka jobb efter jobb och bara få dessa svar tillbaks. Fast ännu värre är nog de svar jag aldrig fick. Kolla de ens min ansökan? Men det är bara att sätt sig vid datorn och sätta igång. Uppdatera mitt CV och personliga brev. Jag får helt enkelt en chans att testa något nytt. Får försöka se det från den ljusa sidan.

image

Efter samtalet med lillasyster valde vi faktiskt att se på film. Det fick bli ”Avengers”. En favorit i min lilla filmsamling. Hon ville att jag skulle komma idag med och se på film. Fick bli så efter att jag grejat lite hemma. Idag fick det bli ”Captain America”. Vi tar dock Marvel-filmerna i lite fel ordning. Men det får gå. Imorgon tänkte vi se andra ”Captain America”-filmen.

image

Efter hemkomst blev det att jag greja lite till. Tänkte att en varm dusch innan läggdags skulle sitta fint. Ödet är inte alltid på samma spår. Fick mig en kall överraskning när jag vred upp duschen. Som tur var var inte varmvattnet helt slut. Annars hade jag inte klarat av att avsluta duschen 😛
Blev tyvärr lite pigg av kallduschen. Lagom till läggdags. Så gjorde mig en kopp varm choklad. Nu hoppas man att det hjälper. Vill gärna få lite sömn innan jobbet.

Cheerio

Kommentera

