Monterat Ikea utemöbler

Japp, detta har minsann varit en annorlunda dag. Den känns normal men samtidigt inte. Biblioteket fick hem nya utemöbler från Ikea idag. Vem blev det som fick äran att montera ihop dem? Moi of course! Jag hade inget emot det. Jag g´tycker om att pyssla. Inte för att montera möbler direkt är pyssla men…
Jag följde ju uppenbarligen inte instruktionerna till punkt och pricka. Till exempel hade jag ingen matta som underlag för att skydda möblerna under monteringen. Matta? Vad är det? Finns inget sådant i denna byggnad varav jag inte kunde ha någon. Istället använde jag instruktionerna som underlag. Någon/något måste offra sig.

wpid-20150528_124445wpid-20150528_124356wpid-20150528_124346wpid-20150528_121836wpid-20150528_121557

Resultat blev bra i vilket fall. Dock slutar jag jobbet i morgon så jag får inte vara med när personalen inviger sina nya utemöbler. De ska såklart stå på personalens fina lilla balkong, med utsikt över Dalslands kanal. Att sitta där en solig sommardag och äta är verkligen mysigt. Kommer sakna det så fruktansvärt.
Fast jag har ju min altan att sitta på. Inte samma sorts utsikt men inte fy skam heller. Blir till att köpa hem krukor och sen köpa rosor. I år ska det banne mig bli fint. Det var rätt skapligt förra året också efter jag köpt nya utmöbler (från Ikea såklart). Men jag hade inga växter förutom två enorma tomatplantor.

Slutar snart för dagen. Känns konstigt. I morgon är allra sista dagen här på biblioteket för min del. Sen är man arbetssökande igen. Inget jag saknar får jag väl påstå. Att vara arbetssökande alltså. Vi brukar ha Apt-möte på fredag men det hölls idag istället. Och eftersom det är en av få gånger som alla i personalen samlas samtidigt passa de även på att överraska mig med en liten festfika innan vi öppna. Jag blev ganska rörd och kände hur jag var på gränsen att börja gråta. Men peppar peppar! Jag lyckades hålla mig. Men i morgon tvivlar jag på att jag lyckas med den bedriften. Jag fick en fin lilja och en liten gåva. Ett par handledsvärmare i mohair med pärldekoration. Jättefina! Kerstin hade köpt dem för hon visste att jag är lite frusen av mig. De kommer jag garanterat ha användning för de kommande höstarna och vintrarna.

wpid-img_20150528_141708

Eftersom jag slutar i morgon känner jag att jag behöver komma bort från Bengtsfors lite. Så jag ringde min bror igår när jag var på väg hem från Bäckerfors. Jag frågade om det gick för sig att jag kom upp till Säffle och sov över hos honom och Nathalie. Inga problem alls. Vad skulle jag göra utan min bror? Jag har bara en bror men han är nästan aldrig omöjlig när man behöver honom. Han kan ha lite taskig attityd mot en ibland men då är det bara att ha samma attityd tillbaks. Svårare än så är det inte. Så helgen kommer jag spendera i Säffle. Det blir nog jättebra.

Cheerio

Kommentera

