FF7: Advent Children

Sitter här hemma i soffan och tar det lugnt. Bredvid mig ligger Grace och vilar. Har spenderat några timmar hos farföräldrarna. Far har varit i Bengtsfors denna helgen och åker hem ikväll. Det blev rabarberpaj med vaniljsås ute i solskenet innan åskvädret kom. Det var väldigt mysigt.

Final_fantasy_7_advent_children_custom_1

Denna helg har jag spenderat lite mer ensam. Har varit uppe hos mor lite kort och hälsat på. Jessica och jag har börjar spela ”Final Fantasy VII” igen. Det var verkligen längesen. Och nu under veckan som varit kom äntligen den efterlängtade remaken av just ”Final Fantasy VII”. Spelet kom ut den 31 januari 1997. Så det var några år sedan. Dock är remaken till PlayStation 4. Det kommer inte jag ha råd att köpa på ett bra tag. I och med det såg vi filmen ”Final Fantasy VII: Advent Children” vars handling utspelar sig två år efter handlingen i spelet. Det var också längesen. Ser fram emot när man får se mer av remaken.

Fick hjälp av far tidigare idag att bära in min gamla sekretär efter mormor. Den har nu en plats i mitt lilla kök. På tal om det å ska min lillasyster flytta in i ingången bredvid. I en etta näst intill identiskt lik min förutom att den är spegelvänd. Vi har varit i den förut när Elin bodde där. Väldigt fin lägenhet.
Jag har nu fått mina tak i kök, hall och badrum renoverade. De var ju vattenskadade förut men nu är det problemet fixat. Hantverkaren som var här och fixa taken var väldigt trevlig. Saknar hans besök lite. Vi hade väldigt trevliga samtal.

Har nyligen kommit hem efter att ha varit ute och handlat lite med mor. Fick med mig en dricka och en ros. Den ska jag plantera om i en större kruka sen och ställa ut på altanen. Rosen alltså 😉
Ska ta och se på tv lite innan jag kryper ner i sängen. Tänkte kolla in den nya serien ”Wolf Hall” som visas kl.21:45 på Svt1. Den är baserad på romanen, med samma namn, skriven av Hillary Mantel. Hade tänkt läsa böckerna men det är nog lika bra att se serien först.

Cheerio

Kommentera

