Åskan kom

Det börja regna när Jessica och jag gick hem. Öppna ett fönster i vardagsrummet, tände några värmeljus och drog ur till tv:n. Strax efter börja det åska. Gissa vem som satt i soffan och kände sig nöjd. Jo, jag såklart. 😉
Det blev inte så mycket åska och det vara inte särskilt länge, men bättre än inget. Blev sittandes en stund vid datorn. Nu ligger man i sängen och vilar.
I onsdags kväll, förra veckan, halka jag i trappan, ute i trapphuset, på väg hem. Jag slog i ryggen rejält och gled sedan flera trappsteg. Fick en fin bula under ländryggen, där det slog i mot trappan, och det tog bara några sekunder för den att svullna upp till dubbel storlek. Som tur är bor jag ju granne med min lillasyster och då jag visste att hon var hemma ringde jag henne. Hon kom springandes över och hjälpte mig hem. Har känt mig rätt begränsad sedan dess. Är dock lite mer rörlig nu. Men måste fortfarande sova med en ihopvikt handduk under mig när jag ligger på rygg. Jag är rädd för att en kota kan ha flyttat sig under smällen. Slog även i vänster armbåge så den är rätt pajad. Jag har haft problem med den armbågen i flera år men nu är den verkligen i dåligt skick. Jag hade tur när jag halka i trappan. Jag hade en kasse med varor i vänster hand. När jag halka hamna den bakom mig och det stora mjölkpaketet i kassen hamna bakom min vänstra skuldra, och tog därför emot så att varken min nacke eller mitt huvud slog i trappan. Eftersom jag har en ganska illa whiplashskada så är det bra om den inte blir hårt träffad av något. Så jag har mitt mjölkpaketet att tacka för att den skydda min nacke. 😉
Jag har ingen lust att gå till läkare men vet att jag måste det förr eller senare. Jaja, jag lever iallafall fortfarande.
Ska iallafall vila resten av kvällen.

Cheerio

Kommentera

