”The Da Vinci Code”

Okej, ingen uppdatering på några dagar men det är ju faktiskt ingenting om man tänker på hur lång tid det kan ta. Jag försöker ju förbättra mig. Rom byggdes inte på en dag. Sägs det iallafall.
Fredag kväll spenderades med lillasyster. Jag blev sugen på att se film. Min första tanke var att fortsätta med ”The Lost World: Jurassic Park” då jag såg första för ett tag sen. Men det slutade med att vi såg ”Da Vinci koden” istället då Jessica aldrig sett den. Hon har sett andra filmen ”Änglar och demoner”. Ja, ibland blir det så att man börjar i fel ände med något. Nu väntar jag bara på att produktionen av tredje filmen ”Inferno” ska bli klar och att den ska komma ut på bio.

Gårdagen spenderades och med lillasyster fast utan mors närvaro. Först var vi ner till centrum för att kolla Bonnamarknaden. Vi hitta oss några saker billigt. Begagnat. Blev även en och annan affär. Efter det drog vi till Secilia för hämtmat. Till sist hem. Vi blev sittandes hos mig och se på tv. Vi såg komedifilmen ”Here comes the boom”, med bland annat Kevin James, Salma Hayek och Henry Winkler i rollerna. Riktigt bra och rolig film.

ELEMENTARY stars Jonny Lee Miller as detective Sherlock   Holmes and Lucy Liu as Dr. Joan Watson in a modern-day drama   about a crime solving duo that cracks the NYPDâ��s most impossible   cases. ELEMENTARY premieres Fall 2012, Thursdays, (10:00-11:00 PM ET/PT) on the CBS Television   Network.  Photo:  Craig Blankenhorn/�©2012 CBS BROADCASTING INC. All Rights Reserved.
ELEMENTARY stars Jonny Lee Miller as detective Sherlock Holmes and Lucy Liu as Dr. Joan Watson in a modern-day drama about a crime solving duo that cracks the NYPDâ��s most impossible cases. ELEMENTARY premieres Fall 2012, Thursdays, (10:00-11:00 PM ET/PT) on the CBS Television Network. Photo: Craig Blankenhorn/�©2012 CBS BROADCASTING INC. All Rights Reserved.

Efter att Jessica gått hem satte jag mig tillrätta i soffan invirad i en filt, tog fram datorn och kolla några avsnitt av ”Elementary” på Netflix. Det var längesen jag såg den serien. Älskar den så saknaden har varit stor. Dock tog det allt för lång tid innan jag kom på tanken att söka upp serien på Netflix. Det är lätt att vara efterklok.
Förr kolla jag på serien när den visades på tv4, men sen valde de att flytta den till Sjuan. Det var ju snällt av dem att de tänker på alla de som älskar serien och som inte har tillgång till just den kanalen. Ja, jag blev lite grinig på tv4 när de gjorde det valet.
Som tur är finns det ju alternativ. Så resten av den här helgen kommer jag nörda ”Elementary”. Jag har sett första säsongen men eftersom det var ett tag sedan jag titta sist så valde jag att börja från början.
Det blir en rätt lugn söndag med andra ord. Katterna sover förutom Angus som nu vaknat till liv och vill ut i solen. Ska släppa ut honom och sen sticka ut en snabb sväng.

Cheerio

Kommentera

