”Man of Tai Chi”

Torsdag kväll. Sista torsdagen i september. Vilket betyder att nästa vecka går vi in i oktober. Shit, vad tiden går fort. Det var ju augusti förra veckan. Egentligen inte men det är så det känns. September betyder att hösten är här, vilket även börjat synas ute. Speciellt de röda löven som börjat dyka upp på lönnträden. Sen har vi den lite kyligare luften och de lite gråa dagarna. Personligen älskar jag hösten. Bästa tiden på året att ta långa kvällspromenader. Har varit lite dålig med mina kvällspromenader den senaste tiden. Så den fick bli en igår. Den behövdes. Oktober betyder ännu mer höst och att julpyntet snart kommer börja dyka upp lite smått i affärerna. Vilket jag längtar till. Ja, jag råkar vara lite smått galen i julen. Men bara lite smått. Trodde jag var den enda tills jag fick veta av min bästa väninna Nahttis att hon är precis likadan. Så jag är inte ensam ändå. Det betyder att vi snart kommer hamna i våra långa samtal över våra små julprojekt hemma. Alltid lika kul att prata med henne oavsett vad.

Nog snackat om höst, jul och allt det där. Hade lillasyster här på besök igår. Det blev inte särskilt livat, som det kan bli när vi umgås, men vi hade det trevligt ändå. Vi satt och såg på tv, spela spel, brodera och käka pannkakor. Katterna fick såklart resterna av smeten. Paios äter uppenbarligen som en gris då hans svarta ansikte var fullt med pannkakssmet efteråt. Han är den klumpigaste och trögaste katten jag haft. IQ badboll. Sorgligt men sant. Dock får man en del skratt när han är i farten. Han fick tydligen inte nog av pannkakssmeten. Jessica fick sig ett gott skratt när han smög upp på bordet och norpa åt sig den sista pannkakan. Dock fick han inte smaska så mycket på den för Angus, min mini-wookie, kom och beslogtog den. Paios försökte sno tillbaks den men dubbelt så stora Angus behövde bara morra lite så backade lilla Paios undan. Jag lyfte upp Angus i ett försök att få tag på en bit åt Paios men han hade inga planer på att dela med sig. Pannkakan satt fast rätt bra i hans starka käkar. Eftersom jag vet vilket temperament den herren har lät jag honom vara. Jag har fortfarande problem med min tumme sedan han hakade fast sina käkar i den. Har även fått en fint gropigt ärr där ena huggtanden gick in. Det finns en orsak till varför jag kallar den katten för en tiger. Han ser ut som en och har temperament som en. Han har dock inte storleken och styrkan, men ibland känns det banne mig inte långt ifrån.
Efter att Jessica gått hem tog jag mig en kvällspromenad. Mötte på två små paddor som jag så snällt hjälpte över vägen. Jag vet inte hur länge de levde efter det men det känns ändå skönt att få hjälpa till lite.

Man-of-Tai-Chi-Poster

Direkt efter hemkomst blev det sittläge i soffan igen. De visade filmen ”Man of Tai Chi” på tv6. Jag har velat se filmen men då jag hört att den ska vara en flopp och jag undvikit från att hyra den. Men igår fick jag se den på tv. Filmen är väl egentligen ingen flopp, men den kunde ha varit bättre. Jag gillar martial arts men det får inte bli för mycket av det goda. Jag kände lite ”färre slagsmål, mer handling”. Det fanns handling men den kändes så oviktig. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Keanu Reeves i rollen som the bad guy. Lite ovanligt. Den mest spännande fighten enligt mig var i slutet när Keanu dyker upp och utmanar huvudrollsinehavaren. Han förlora ganska rejält genom att bli ihjälslagen. Lite sorgligt men han bad om det. Så jag avfärdar inte filmen, men den var lite tråkig på något sätt. Jag skulle nog kunna se den igen.

moonstruck_poster

Till en film som jag gillade skarpt. Har sett början av den en gång tidigare men då visades den så sent på tv så jag orkade helt enkelt inte se mer än början. Men i söndags fick jag se hela filmen ”Mångalen”, med Cher och Nicholas Cage. Riktigt bra film. Ganska rolig och annorlunda. Många bra skådespelare i filmen. Den vill jag gärna se igen.

Idag blev det ner till centrum och handla med mor. Fick köpt mig ett mobilt bredband till datorn så nu blir det lättare med internet. Har använt internet via mobilen men det har gått så där. Nu funkar det mycket bättre.
Nu blir det till att kolla lite på tv, smaska chokladöverdragna cashewnötter och bara ta det lugnt. Kanske blir lite spel. Får se med den saken.

Cheerio

Kommentera

